Audemars Piguet-tråden

Så spørsmålet er; finnes det noen AP RO/ROO, nåværende eller historiske modeller, UTEN dette "rutemønster" på tallskivene?

Ja @Gin, AP RO 26325 får du i platinum (PT) limitert til 100 eksemplarer, rose gold (OL) limitert til 400 eksemplarer og i stål (TS) limitert til 500 eksemplarer. Alle er utstyrt med tantalum bezel.

Audemars_Piguet_Royal_Oak_Leo_Messi_Limited_Edition_26325TS_OO_D005CR_01_1.jpg


Royal Oak Chronograph 26325TS - Audemars Piguet Luxury Watches

Prisene på stålmodellen på Chrono24: Audemars Piguet 26325TS.OO.D005CR.01 | Audemars Piguet Reference Ref ID 26325TS.OO.D005CR.01 Watch at Chrono24
 
Redigert av en moderator:
Ja @Gin, AP RO 26325 får du i platinum (PT) limitert til 100 eksemplarer, rose gold (OL) limitert til 400 eksemplarer og i stål (TS) limitert til 500 eksemplarer. Alle er utstyrt med tantalum bezel.

Audemars_Piguet_Royal_Oak_Leo_Messi_Limited_Edition_26325TS_OO_D005CR_01_1.jpg


Royal Oak Chronograph 26325TS - Audemars Piguet Luxury Watches

Prisene på stålmodellen på Chrono24: Audemars Piguet 26325TS.OO.D005CR.01 | Audemars Piguet Reference Ref ID 26325TS.OO.D005CR.01 Watch at Chrono24

TAKKER TIL ALLE SVAR.

Dette begynner å ligne på noe, men en kronograf blir litt "mye" i dobbel forstand.
Du kan jo få både en sort OG en hvit Daytona, for prisen på stål versjonen av Messi'n:eek:

Diver'n til @TomB med "slett" skive DET HADDE VÆRT NOE;)
 
Redigert av en moderator:
Tapisserie skivene på Ap Ro seriene er jo en stor del av sjarmen. Også er det jo litt mer i Ap ifht Rolex enn gullrotor og hvittgull skruer..
 
Haha. Da har jeg virkelig missforstått.

Første gangen jeg ble introdusert for en ROO var det en kamerat som hadde den på hånden. Uten å spørre forstod jeg det slik at den bare var i 44 mm, ser jo nå at jeg har levd i uvitenhet. På den tiden hadde jeg uansett ikke finansene i orden, men siden dette er bedre nå så er det mer interessant.



Enda lykkeligere om det da finnes en pent brukt Safari slik at jeg kan kutte budsjettet bittelitt :)
 
Redigert:
Prøvde nylig en ROO Panda (på lenke). Tøff klokke, men jeg ble overrasket over hvordan den bygget over lanken. Vanligvis er ikke litt tykkelse noe diskvalifiserende moment for meg - men i dette tilfelle var det det. Kan noen opplyse meg om Pandaen oppleves noe slankere på skinn/gummi, og om det evt. finnes andre modeller i ROO-serien som er slankere?
 
Prøvde nylig en ROO Panda (på lenke). Tøff klokke, men jeg ble overrasket over hvordan den bygget over lanken. Vanligvis er ikke litt tykkelse noe diskvalifiserende moment for meg - men i dette tilfelle var det det. Kan noen opplyse meg om Pandaen oppleves noe slankere på skinn/gummi, og om det evt. finnes andre modeller i ROO-serien som er slankere?

Jeg synes de er mye mer håndterlige på rem, lenken er såpass massiv at det hele blir litt komplisert og voldsomt på mine armer.

Diveren oppleves forøvrig litt roligere og mindre enn sine Chrono brødre.
 
Jeg synes de er mye mer håndterlige på rem, lenken er såpass massiv at det hele blir litt komplisert og voldsomt på mine armer.

Diveren oppleves forøvrig litt roligere og mindre enn sine Chrono brødre.

Interessant. Diver-modellene er jo forøvrig knalltøffe, så da kan det være verdt å prøve en.
 
Jeg har ikke prøvd chrono sammen med diver, så hvirdan de oppfattes i forhold til hverandre vet jeg ikke. Diveren er ganske massiv, men ikke for mye imo. Lenken er vel den samme på begge. Med rem blir den ganske mye lettere og opplves noe mindre fremtredende.

26F77A33-0198-4F92-AAE7-3B4CA1B8E2E1_zpsk4k7uiem.jpg


9E7203CD-C388-4F6D-AD85-B31BADBC77F0_zpscekhkl2w.jpg


609F7B2C-7B31-46F7-A61C-F02F2BC5B01D_zpsumbb1yxw.jpg
 
Jeg har ikke prøvd chrono sammen med diver, så hvirdan de oppfattes i forhold til hverandre vet jeg ikke. Diveren er ganske massiv, men ikke for mye imo. Lenken er vel den samme på begge. Med rem blir den ganske mye lettere og opplves noe mindre fremtredende.

Lekkert! Takk for bilder. Lenken er lik. Ut fra bildende dine, ser det definitivt ut som diveren bygger mindre. Synes forøvrig at den kler remmen svært godt.
 
@TomB Send en PM når du er i Oslo og har lyst på en øl. Jeg trenger å prøve den klokken med lenke :)
 
Redigert av en moderator:
Denne skivefargen var ny for meg, og ikke så rent lite deilig :cool: ROC i hvitt gull. Viser igjen at ROC så bedre ut før ;)

tumblr_n57uqmbpQw1s2k49lo1_500.jpg
 
Helt uenig at den så bedre ut før, 41mm får mye ryddigere look med krono. Dog synes jeg det er motsatt med RO. Men for all del, alle modellene er nydelige:)
 
Ap st.15300

Hei.

En 2003 modell AP ST. 15300 uten boks. Trenger service.


Hva er riktig pris? -Kommet over en jeg muligens vurderer å slå til på, men litt usikker på hva jeg skal strekke meg til. Tenker selv at 50K kanskje er en fin pris?
 
Hei.

En 2003 modell AP ST. 15300 uten boks. Trenger service.


Hva er riktig pris? -Kommet over en jeg muligens vurderer å slå til på, men litt usikker på hva jeg skal strekke meg til. Tenker selv at 50K kanskje er en fin pris?

@Klokkesamler
Har det blitt handel? Jeg går ut i fra at klokken har papirer, men ikke boks?
En service på AP RO koster vel ca 10.000kr, noe mer med polering. Jeg vil si at 50.000kr pluss service virker som ett røverkjøp, fikk høre at AP RO 15400 koster 115.000kr hos Urmaker Bjerke om dagen, så prisene bare øker på disse modellene.
 
Redigert av en moderator:
@Klokkesamler
Har det blitt handel? Jeg går ut i fra at klokken har papirer, men ikke boks?
En service på AP RO koster vel ca 10.000kr, noe mer med polering. Jeg vil si at 50.000kr pluss service virker som ett røverkjøp, fikk høre at AP RO 15400 koster 115.000kr hos Urmaker Bjerke om dagen, så prisene bare øker på disse modellene.


Ikke handel enda. Fortsatt i vurderingen. Han heller mot 60 000 kr, syntes forøvrig prisen ikke er altfor dårlig, men det er den servicen da.

Får jeg den for 50K slår jeg til, hvis ikke venter jeg kanskje heller på noe annet.
 
Redigert av en moderator: