Aqua Terra lyd ved skruing på kronen

Medlem
23. juni 2014
Innlegg
36
Hei!

Jeg får en lyd når jeg skrur på kronen, i tillegg til den selve "skru krone lyden" :p
Det kommer ca en gang hver runde jeg tar med kronen. Er på en måte en liten knirkelyd.
Noen som er kjent med dette er det normalt eller er noe gale her ?
 
Det er vel bare fordi du manuelt trekker opp klokken mens du skrur kronen inn på gjengene vil jeg tro.
 
Jeg tror ikke det er det. Høres ut som det kommer innifra. Kanskje mainspring som lager lyden når den blir trukket opp ?
Spørsmålet er vel om det er noe gale eller ikke.
 
Jeg har hatt 5-6 nye omega og det har vært problemer med 2 av dem: feil maskinert og stør bezel på Smp300 og støv på skiven på PO42mm. Jeg vil tro ditt ur lider av det samme: dårlig kvalitet. Det er dette du får når du går til Kineserne. Heia Trump som vil gjøre det vanskeligere for de stakkars utbyttede kinesiske (barne-) arbeiderne å spy ut drit:mad:
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød, nam_nor og UJU
...og nå som Rolex-folket er ferdig med å vri tråden i en Rolex-retning (ja, de er litt som innvandringsmotstandere), kan vi returnere til OPs opprinnelige spørsmål... ;)

Høres veldig merkelig ut, her ville jeg gått til en urmaker (ikke "klokke-utsalg", merk, merk) og fått det sjekket. Du vet, det er som med kroppen din, ikke funder på egenhånd eller google symptomer du blir bare deprimert. Gå til legen (her: urmaker).
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og Pondus72