AkriviA

1000021340.jpg
 
Serie 1 kostet vel ca 60K sfrancs ny. Da er er 900K sfrancs rimelig stiv mark-up i annenhåndsmarkedet. Hyggelig for de første eierne, men det må jo gjøre noe med bruksgleden og bruksviljen. Alle som har kjøpt til retail sitter vel bare å venter på en mulighet til å cashe inn. Det blir nesten for dumt å ikke gjøre det, uansett økonomi.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik og Genta
Serie 1 kostet vel ca 60K sfrancs ny. Da er er 900K sfrancs rimelig stiv mark-up i annenhåndsmarkedet. Hyggelig for de første eierne, men det må jo gjøre noe med bruksgleden og bruksviljen. Alle som har kjøpt til retail sitter vel bare å venter på en mulighet til å cashe inn. Det blir nesten for dumt å ikke gjøre det, uansett økonomi.
Det som er mest interessant i disse tilfeller, er hvem som kommer med såpass saltet budkrig.
 
Og hva er poenget? Jeg ser utviklingen.
Som sagt, det hadde vært veldig interessant å vite "hvem" som står bak budkrigene som skaper såpass høye priser.
Du er velkommen til å ta kontakt med meg hvis du vil.

Aner ikke hvem som har økonomiske muskler i disse budrundene. Ikke er det meg i alle fall.
 
Aner ikke hvem som har økonomiske muskler i disse budrundene. Ikke er det meg i alle fall.
Nei vi anner ikke og folk som setter sånn bud kan også bli "frontmenn".
Men det betyr ikke at det er virkelig representativt av verdensmarkedet.
Noen kjente folk med for mye cash kan ha affeksjonsverdi i Rexhepi etternavnet, som et eksempel...Det kan du finne ut selv ;) .
Poenget mitt er at man burde passe seg med disse auksjoner, og ta prisen med en stor klippe salt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bjarte
Må si meg enig i med @Hammerfjord her.

Mange av disse auksjonene virker veldig kunstig mtp pris. Det lukter litt svidd. Med mindre det er veldedighet og noen skal få skrevet av alvorlig mye på skatten. Til og med da virker det søkt.
Uten å virke konspiratorisk så tror jeg nok det er noen i bakgrunnen som har noe å tjene på å pushe luft inn i disse ballongene.