Air-king

Medlem
17. aug. 2009
Innlegg
1.145
Sted
Bærum
Noen som har erfaringer/synspunkter på denne modellen.
Føler vel at dette ikke er den mest populære, men skylles det bare størrelse eller rettere sagt mangel på størrelse ?
Har aldri prøvd en på armen, men føler av en eller annen ubestemmelig grunn et visst ønske om en.
Mulig det bare er jeg som er i må ha en Rolex til modus om dagen, og ja til dere som lurer på årsaken, så er dere fatisk nettopp det.:confused:
 
Noen som har erfaringer/synspunkter på denne modellen.
Føler vel at dette ikke er den mest populære, men skylles det bare størrelse eller rettere sagt mangel på størrelse ?
Har aldri prøvd en på armen, men føler av en eller annen ubestemmelig grunn et visst ønske om en.
Mulig det bare er jeg som er i må ha en Rolex til modus om dagen, og ja til dere som lurer på årsaken, så er dere fatisk nettopp det.:confused:

Air King er jo den aller billigste, og er vel som du sier ikke så veldig populær. Det er hos en fordel hvis du vil ha en, for de er billige i bruktmarkedet.

Watchtime testet denne mot Portofino og PAM005(?) for noen numre siden. Så det kan jo være et sted å titte hvis du vil ha litt "nøytral" info...
 
Den er liten & lekker!
En litt undervurdert modell. Kanskje pga sin størrelse?
Men jeg synes designet er vakkert og verket som sitter i den er jo samme som i Explorer og 14060, om jeg ikke tar feil.:D
 
Lekker er den. Som alle klassiske Rolex. Og så veldig upopulær kan den jo ikke være iom at den har vært produsert så lenge.

Dog er den kanskje noe liten som herreur i dag? Jeg er jo personlig ingen stor fan av store ur, men min kones lakserosa 34mm Oyster med "Explorer"-skive er jo mer eller mindre den samme klokken som en Air King, og den blir for liten for mine labber.
Dog er den "hur sexy som helst" på min kone. Om jeg får si det selv.
 
Enig med Ursa Major. Jeg har en forlovede med en vintage rolex precision 6694. Den passer meget bra til henne - men den blir for liten for meg. Hun ble i alle fall veldig glad for at den ikke passet meg.
 
Skulle vært artig å se Air-king vs 005, tipper de hadde litt lite å gjøre den dagen.:p

Det var en PAM000, sorry! Forøvrig var det Rolex som vant testen;)



PS!
Jeg mente ikke at Air-King var en upopulær modell hos Rolex, kun at den ikke oppnår spesielt gode priser brukt, og det er gjerne en indikasjon på at den ikke er mest pop i bruktmarkedet.
 
Digger disse klokkene og hadde det ikke vært for den meget ukurante 19mm lug sizen hadde jeg hatt flere. Har litt OCD for ukurante lugs.
Jeg føler meg veldig komfortabel med de mindre klokkene, men så har jeg jentehåndledd og da....
Denne er bare nydelig!

rolex-air-king-114200_3_LRG.jpg
 
he he, synes mindre herreklokker på en kvinnes hånd er utrolig sexy! Godt at moten med små ur på jenter er forbi (for en stund?)
 
Jeg synes Air King har et flott, rent design og stilig "logo". Dog kunne den nok med fordel vært i hvert fall 36mm :)
 
Hadde Air King vært noe større så hadde den vært mer attraktiv i mine øyne. Liker skiva, men som Watchtime påpeket i testen, så er time og minuttviseren litt for kort for min smak.

rolex-air-king-114200_3_MED.jpg


Hvis eller når jeg skal kjøpe en Rolex til dama, så kunne Air King vært en god kandidat. Desverre for min lommebok, så vil hun ha lik klokke som venninnen - en Datejust med serti-dial og hvit gull bezel :oops:
 
Hadde Air King vært noe større så hadde den vært mer attraktiv i mine øyne. Liker skiva, men som Watchtime påpeket i testen, så er time og minuttviseren litt for kort for min smak.

rolex-air-king-114200_3_MED.jpg


Hvis eller når jeg skal kjøpe en Rolex til dama, så kunne Air King vært en god kandidat. Desverre for min lommebok, så vil hun ha lik klokke som venninnen - en Datejust med serti-dial og hvit gull bezel :oops:

Jøss, ikke kjedelig av Watchtime å påpeke din smak;)

Du får stramme opp den bortskjemte jenta di litt, har sett helt strøkne Air King, med boks og papirer til under $2000!
 
Air-King er en av de få Rolexene som jeg kunne tenke meg å ha, men jeg ville ha byttet ut lenken med en skinnrem.

Leste et sted at Air-King er Rolexen for menn uten komplekser!
 
Air-King er en av de få Rolexene som jeg kunne tenke meg å ha, men jeg ville ha byttet ut lenken med en skinnrem.

Leste et sted at Air-King er Rolexen for menn uten komplekser!

Når alt annet er stort på meg så kan jeg godt gå med en Air-King. No problem:D:cool:
 
Jøss, ikke kjedelig av Watchtime å påpeke din smak;)

Du får stramme opp den bortskjemte jenta di litt, har sett helt strøkne Air King, med boks og papirer til under $2000!

Hehe, ja, ikke kjedelig i det hele tatt ;)

Dama er ikke bortskjemt, det er venninna som er bortskjemt :p
Skal hun en gang få en Rolex til bursdagen (av meg) blir det nok en sportsmodell. Explorer eller Submariner.
 
Skal hun en gang få en Rolex til bursdagen (av meg) blir det nok en sportsmodell. Explorer eller Submariner.[/QUOTE]

Og skulle hun ikke like den, ja så passer den sikkert til deg.;)
 
Air-king er en must for alle rolex samlere.

Jeg er helt enig, air-king er kanskje den mest undervurderte klokken. Man kan få dem helt nedi 6-7000kr hvis man er heldig. Det vil jeg si er mye klokke for pengene. For at air-king ikke skal bli kjedelig blant red subs og double reds osv så kan man altid kjøpe en litt mer spesiell utgave, f.eks som dominos osv.. Her er min, jeg kjøpte en cobranded, super fornøyd med den.
Bruker den faktisk ganske ofte. Anbefalingen min er : Løp og kjøp :)
999fdef1.jpg