16710 eller BLNR

JFK

Medlem
2. okt. 2011
Innlegg
35
Jeg har en strøken 16710 fra 1989 som jeg er mer enn fornøyd med.
Samtidig har jeg en stadig økende avstandsforelskelse i BLNR.
Har derfor fått noen merkelige tanker om at jeg kanskje burde selge/bytte for å realisere forelskelsen.
Det er vel litt råflott å ha begge i samlingen...

Er dette dumt av meg?
Bruktprisene er snart identiske, så økonomisk vil det lite å si.
Men jeg vil jo egentlig ikke kvitte meg med min kjære pepsi.

Er det noen som har hatt begge modellene som kan uttale seg?
Kvalitetsmessig vil jeg tro at BLNR er overlegen, men den har kanskje ikke samme sjarm?
 
Jeg har en strøken 16710 fra 1989 som jeg er mer enn fornøyd med.
Samtidig har jeg en stadig økende avstandsforelskelse i BLNR.
Har derfor fått noen merkelige tanker om at jeg kanskje burde selge/bytte for å realisere forelskelsen.
Det er vel litt råflott å ha begge i samlingen...

Er dette dumt av meg?
Bruktprisene er snart identiske, så økonomisk vil det lite å si.
Men jeg vil jo egentlig ikke kvitte meg med min kjære pepsi.

Er det noen som har hatt begge modellene som kan uttale seg?
Kvalitetsmessig vil jeg tro at BLNR er overlegen, men den har kanskje ikke samme sjarm?

Du besvarer i stor grad dine egne spørsmål her.

Det er vel litt råflott å ha begge i samlingen
Nei. Ikke i det hele tatt.

Er dette dumt av meg?
Ja!

Kvalitetsmessig vil jeg tro at BLNR er overlegen, men den har kanskje ikke samme sjarm?
Korrekt!

Man kvitter seg rett og slett ikke med en Pepsi.;)
 
To er altfor mye, du kan jo ikke bruke de samtidig!

Ikke dumt i det hele tatt!

Helt objektivt ville jeg kvittet meg med Pepsi og gått for en BLNR. Tror det er det lureste du gjør. Bare tenk hvor deilig det er med splitter nytt stål, ta av all plasten selv :)

Tilfeldigvis er jeg på utkikk etter en Pepsi, send meg en PM hvis den skal ut :D
 
Jeg har begge to. BLNR har blitt mer hverdagsklokka og 16710 brukes sjeldnere. Ikke fordi BLNR er så mye kulere, men fordi jeg er mer redd for den gamle strøkne.

Skulle en ryke hadde det blitt BLNR. Liker at 16710 er så mange klokker i én med alle inserts og to lenker.
IMG_2831.JPG
 
Strøken 16710 blir vanskelig å oppdrive med årene. Behold din 16710 som vil være attraktiv og legg deg opp penger til eventuelt en BLNR i fremtiden.BLNR er populær akkurat nå (kanskje fordi det bare er GMT/Seadweller og Yachtmaster 2 som er attraktive modeller med kjeramisk insert) men det kan endre seg. Når det gjelder BLNR vil jeg fremheve lenken som vil oppleves som noe mer behagelig enn eldre Oyster. Da har jeg sagt hva jeg ville ha gjort :D
 
Du nevner sjarm, det skal ikke undervurderes i et slik dilemma. Nytt vs. gammelt, fornuft vs. følelser. Jeg kjører veteran-Vespa. Det rister, bråker, ryker og lukter. All fornuft tilsier at man burde erstatte en gammel totakter med en moderne firetakter, men for min del seirer følelsene. Jeg tipper det er ganske sannsynlig at du vil angre på salget av en strøken 16710 som snart er 30 år.
 
Behold 16710 og kjøp BLNR.
Worst case scenario er at du ikke er fornøyd med BLNR og selger den.
Det er IKKE råflott med to rolexer. Det er en god investering, så lenge du har råd til det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ove