1389 har stoppet på armen 2 ganger

Medlem
5. juli 2014
Innlegg
28
Sted
Tønsberg
Heisann.

Har kjøpt en 1389 9010 verk av gamle type. Midten av 2020.

Den har stoppet 2 ganger på armen min og jeg har hatt den på siden jeg kjøpte den.

Idag ristet jeg på armen og den startet. Sist trakk jeg den opp. Er det noe tips til feilsøking eller er det noe kjent feil?

Mvh Nicholas.
 
Redigert:
Mulig jeg slår inn åpne dører, men du har trukket den opp skikkelig, typ 40-50 runder på krona? Om ikke, prøv det og bruk den deretter som vanlig. Da bør bevegelsen på armen holde den i gang om alt fungerer som det skal.

Å bare riste den i gang om den har stoppet er aldri en god løsning, for da er hovedfjæra i utgangspunktet helt tom og trenger litt hjelp.
 
  • Liker
Reaksjoner: steind og Oddemann
Bra og påpeke. Er ikke den stødigste skriftlig.

trekte opp 50 runder på lørdag da jeg postet denne og klokken stoppet etter 44 timer, Jeg har også gjort det da jeg fikke klokken og den har stoppet 2 ganger. Hatt flere rolexer og dette er min første panerai. Regarte litt på støy fra rotor men har googlet og forstått det er litt mere støy i disse.

Men mailet Bjerke idag og var bare ta med garantikort og klokke innom. Så da blir det nokk bra :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen og holmby
Hei,

Hva ble konklusjonen på denne?

Har akkurat levert min 2 år gamle PAM973 til Bjerke med samme problem. Stoppet to ganger for meg i winder.

Fikk akkurat mail fra de nå om at den må sendes til fabrikk for undersøkelse og utbedring, og beslutning om dette er dekket av garanti eller ikke.
Klokka har en ripe/ding minus, eller det Bjerke kalte "et kakk" på bezelen, som skjedde for en godt over ett år tilbake, og klokka har gått helt fint frem til nå. Men når de nevner det i mailen, så begynner hodet å jobbe med en gang om de kan bruke dette for å ikke ta det på garantien. Har noen opplevd at Panerai kan avslå garanti pga. et merke som kan defineres som en ding minus?