124270, 114270, 14270 eller BB58?

Medlem
16. juni 2017
Innlegg
21
Sted
Oslo
Vil først få takke for eit flott forum! Her har eg fått lære mykje om alt frå klokker til designmøblar og vin. Og eg vert støtt overraska over kor god kunnskap medlemmene har.

Og så vil eg audmjukt få be om nokre råd når det gjeld mitt neste -- første --store kjøp. Men først, full openheit: Debuten er også eit ledd i ein langsiktig plan om å auke postcounten min, slik at eg seinare kan ha moglegheit til å delta i @krilles legendariske passaround.

Når er sagt, så kan eg gå nærare inn på det overskrifta kanskje har avslørt;
Eg skal gjere mitt første store klokkekjøp. Etter å ha starta med ymse Casio-quartz, og gått opp Seiko-stigen frå SKX009, hamna eg til slutt opp med ein 3539.50.00, Omega Speedmaster Reduced. Eg likte alt ved denne veldig godt, men det var ikkje Rolex.

Denne vart difor solgt i tidleg pandemitid, til fordel for det eg trudde skulle bli ein brukt Rolex. Men pandemien hadde ein heilt annan effekt på klokkeprisane enn eg hadde sett for meg, og det viste seg også å vere ein negativ korrelasjon mellom klokkeprisane og mi klokkeinteresse. På toppen av dette kom eit leilegheitskjøp med eigenkapitalkrav som tok livet av klokkekontoen, og med det interessa.

Spol fram til i dag, og klokkeinteressa har henta seg inn igjen etter nokre labre år. Eg er oftare inne på TS enn nokon gong, samtidig som klokkekontoen har oppstått frå dei daude. Så då er spørsmålet, kva gjer eg no?

Eg har i alle år visst at eg skal ha ein Explorer 1 i 36 mm. Dei tre siste åra har eg tatt ein mastergrad ved siden av jobb, noko som tidvis har vore svært krevjande, og eg tenker dimed at å oppfylle Explorer-draumen ved levering av masteroppgåva er krona(vink, vink) på verket.

Det ideele ville sjølvsagt ha vore å gå ned til Bjerke og hente ut ein splitter ny ein, men det ser eg no på som svært, svært usannsynlig utan kjøpshistorikk. Eg har kommunisert med dei på mail og vore innom der ein fire, fem gonger. Eg har blitt behandla svært godt kvar gong, noko som vidare har fyrt opp under klokkeinteressa. Eg har mellom anna fått prøve mykje Tudor, Longines og Breitling(!) så det har vore heilt topp! Men ingen av desse er ein Explorer 1, og kvar gong eg har vore innom har eg fått beskjed om at venteliste ikkje er mogleg, utan tidlegare kjøp. Så kva gjer eg no?

Graden avsluttes i november, så eg har litt tid på å bestemme meg. Klokka skal eg ha resten av livet og sidan det markerer noko er den symbolske verdien tung, tenker eg. Som den observante kanskje har fått med seg er det diameter < 40 mm som gjeld for meg, så det begrensar jo mogelegheitene.

Eg har slik eg ser det fire openbare val:
1. Kjøpe birthyear Explorer 14270 Blackout/x-/n-series(1991)
- Er det mogleg å få tak i?
- Er prisgjennomsnittet på Chrono24 representativt?

2. Kjøpe BB58 først, for å på sikt håpe på Explorer
- Starte eit kundeforhold hos Bjerke er nyttig for åra som kjem
- Ein modell eg har tenkt mykje på tidlegare, men som forsvann litt for meg når eg såg at det Rolex var innan rekkevidde
- Får opplevinga av å kjøpe og eige ei splitter ny klokke
- Må utsette Explorer-kjøp ei god stund

3. Kjøpe 114270
- Mogleg å få tak på, virker det som
- Eit steg ned frå 124270, men rimelegare, så då sit ein att med differeansen som er ein god start på ei ny dressklokke

4. Kjøpe 124270 grått
- Ser at desse har gått for rundt 100 000 i det siste, så det er eit steg opp
- Har egentlig ikkje lyst til å kjøpe ny/brukt i gråmarknaden

Så, kva bør eg gå for? Er det andre moglgheiter eg har oversett? Er eg kanskje bare forfengeleg som legg så mykje i dette?

Alle tips og råd tas i mot med takk :)
 
Nå har jeg vært så heldig å ha eid alle disse på et eller annet tidspunkt. 124273 da, men blir lignende. Største forskjell der er nok avstand mellom horn. 19 vs. 20mm. Og tilsvarende på lås. Likte 14270 veldig godt, men 114270 med solide endeledd var som en moderne og solid rolex. Tror det er det åpenbare valget. Er jo lett å få tak i også.
 
Jeg ville nå holdt alle dører åpne, vært tålmodig og sett hva som dukket opp først til en ok/riktig pris etter å ha fulgt litt med.

Generelt ikke kjøp nytt bare for å bygge opp kundeforhold, du er ikke alene om å gjøre det og det gir ingen garantier. En ig annen BB58 er ikke noe kundehistorikk å snakke om... Og ikke vær redd for å kjøpe brukt. Er så mange "brukte" klokker som er som nye.

Prøv gjerne BB58 mens du evt kikker etter rett Explorer. (Kjøp til en pris du får solgt for). Det er en helt fantastisk klokke.

14270 krever nok litt research og tålmodighet (eller guts fra utlandet), men noen ganger er jakten halve moroa. 114270 er nok sweet spot ift kompromisser, med solide endeledd føles den mye mer moderne enn forgjengeren.

Og ikke gi opp ny heller, kan hende du har flaks en dag. :) Men ikke vent bare på det, finner du en fin Explorer brukt til rett pris, får du også solgt den om tilbud om ny skulle dukke opp...
 
  • Liker
Reaksjoner: malla
Jeg ville kjøpt en ny BB58. Det er noe eget med å være første eier og kjøpe helt nytt. Når du først har begynt med en Tudor er veien kort til andre og dyrere klokker, da mener jeg det vil være fornuftig å bygge en relasjon til AD. Ett sted må man jo begynne. Hvis ikke må man jo belage seg på å betale overpris på gråmarkedet hver gang man har lyst på noe som ikke er hyllevare. Jeg har hatt BB58 selv og det er en kanonflott klokke til fornuftig pris.

Lykke til uansett hva valget blir.
 
  • Liker
Reaksjoner: malla
Nå har jeg vært så heldig å ha eid alle disse på et eller annet tidspunkt. 124273 da, men blir lignende. Største forskjell der er nok avstand mellom horn. 19 vs. 20mm. Og tilsvarende på lås. Likte 14270 veldig godt, men 114270 med solide endeledd var som en moderne og solid rolex. Tror det er det åpenbare valget. Er jo lett å få tak i også.
Takk for godt svar, @andres !
Det er eit godt poeng at 114270 er meir moderne, samtidig som den òg er mogleg å få tak i. Eg er på jakt etter ei bruksklokke, så at den føles meir solid er eit pluss som gjer den meir brukeleg, tenker eg.
 
Jeg ville nå holdt alle dører åpne, vært tålmodig og sett hva som dukket opp først til en ok/riktig pris etter å ha fulgt litt med.

Generelt ikke kjøp nytt bare for å bygge opp kundeforhold, du er ikke alene om å gjøre det og det gir ingen garantier. En ig annen BB58 er ikke noe kundehistorikk å snakke om... Og ikke vær redd for å kjøpe brukt. Er så mange "brukte" klokker som er som nye.

Prøv gjerne BB58 mens du evt kikker etter rett Explorer. (Kjøp til en pris du får solgt for). Det er en helt fantastisk klokke.

14270 krever nok litt research og tålmodighet (eller guts fra utlandet), men noen ganger er jakten halve moroa. 114270 er nok sweet spot ift kompromisser, med solide endeledd føles den mye mer moderne enn forgjengeren.

Og ikke gi opp ny heller, kan hende du har flaks en dag. :) Men ikke vent bare på det, finner du en fin Explorer brukt til rett pris, får du også solgt den om tilbud om ny skulle dukke opp...
@Zawatch , takk for godt svar!

Enig. Eg held alle dører opne og har framleis ein del tid før eg må bestemme meg.

Om eg kjøper BB58 er motivasjonen litt todelt. Det å kjøpe noko heilt nytt tenker eg ville vore ei fin markering -- og noko eg aldri har gjort før, så bare det gjer det i seg sjølv spesielt. Vidare tenker eg det ikkje er negativt å ha handle på Bjerke, sjølv om det "berre" er ein BB58. Men det er klart, det kan tenkast at ein ikkje kjøper BB58 med same tidsperspektivet som ein Explorer, og såleis er det meir fornuftig(om ein kan bruke det uttrykket om denne hobbyen) å eventuelt kjøpe BB58 brukt. Ei "ventepølse" er noko eg vurderer sterkt, og då er BB58 høgt oppe på lista.

Ja, trur nok 114270 er det rette å gå for av dei to, samtidig som den faktisk er mogleg å få tak i. Og litt tryggare for ein som ikkje er så erfaren.

Nok eit godt poeng! Det kan hende det er for mykje tanker og for lite handling(pun intended), så kanskje ein WTB er vegen å gå!
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Jeg ville kjøpt en ny BB58. Det er noe eget med å være første eier og kjøpe helt nytt. Når du først har begynt med en Tudor er veien kort til andre og dyrere klokker, da mener jeg det vil være fornuftig å bygge en relasjon til AD. Ett sted må man jo begynne. Hvis ikke må man jo belage seg på å betale overpris på gråmarkedet hver gang man har lyst på noe som ikke er hyllevare. Jeg har hatt BB58 selv og det er en kanonflott klokke til fornuftig pris.

Lykke til uansett hva valget blir.
Takk for svar, @GrimReaper !

Eg trur også det er noko spesielt med den første! Og BB58 er ein fornuftig debut, i tillegg til at det er ei klokke eg har hatt lyst på lenge!

Takk for det, det kjem nok oppdateringar framover :D
 
Gå for den du virkelig vil ha. Ikke nøy deg med BB58 (i dette tilfellet) fordi den er lettere tilgjengelig. Da kommer det en dag hvor du angrer. Gått på den smellen mer enn én gang selv, hehe.

Kan du kjøpe begge så kjør på. BB58 er et fantastisk ur til en god pris!
 
  • Liker
Reaksjoner: malla
Ikke kjøp deg en Tudor. Dette har vi vel snakket om tilstrekkelig mange ganger til at jeg vet at det er Exploreren du virkelig ønsker deg. Finner du en birthyear 14270 til en overkommelig pris er vel det veien å gå IMHO. De blir ikke noe billigere med årene - hvis Rolexbobla til slutt sprekker blir det mulig å plukke opp en pent brukt, relativt ny sekssifret Explorer til under retail.
 
  • Liker
Reaksjoner: malla
@Zawatch , takk for godt svar!

Enig. Eg held alle dører opne og har framleis ein del tid før eg må bestemme meg.

Om eg kjøper BB58 er motivasjonen litt todelt. Det å kjøpe noko heilt nytt tenker eg ville vore ei fin markering -- og noko eg aldri har gjort før, så bare det gjer det i seg sjølv spesielt. Vidare tenker eg det ikkje er negativt å ha handle på Bjerke, sjølv om det "berre" er ein BB58. Men det er klart, det kan tenkast at ein ikkje kjøper BB58 med same tidsperspektivet som ein Explorer, og såleis er det meir fornuftig(om ein kan bruke det uttrykket om denne hobbyen) å eventuelt kjøpe BB58 brukt. Ei "ventepølse" er noko eg vurderer sterkt, og då er BB58 høgt oppe på lista.

Ja, trur nok 114270 er det rette å gå for av dei to, samtidig som den faktisk er mogleg å få tak i. Og litt tryggare for ein som ikkje er så erfaren.

Nok eit godt poeng! Det kan hende det er for mykje tanker og for lite handling(pun intended), så kanskje ein WTB er vegen å gå!

Ift. å kjøpe nytt, misforstå meg rett.
Hvis du tenker at du må selge BB58 når Explorer dukker opp, så ville jeg ikke betalt premium for ny for så og tape noen tusenlapper.
Men hvis intensjonen er at det er en keeper, så absolutt, kjøp hos AD. Særlig om det er en av dine første "skikkelige" klokker, da man ofte angrer på å ha solgt sin første.
Skjønner det er Explorer du sikler mest på, men jeg har selv blitt overrasket over enkelte klokker som plutselig bare er "helt rett" når de kommer på håndleddet. Det er det som er gøy med å prøve litt forskjellig. Og er man tålmodig og følger med, så er det ofte bruktmarkedet som selv viser vei... :) Og har du en drøm om en spesiell modell, ikke gi opp eller nøy deg med en annen, men ventepølser er lov. Anbefaler også å prøve de forskjellige på armen, det kan hende du finner svaret da på hvem som er mest rett for deg.
 
  • Liker
Reaksjoner: malla
BB58 og Explorer er en fin duo som vil utfylle hverandre godt.
Har du råd og lyst på begge er det vel bare å kjøre på.
Selv har jeg 124270, og den er blitt min mest brukte klokke. Kan absolutt anbefale den.
 
  • Liker
Reaksjoner: malla
Jeg ville aldri gitt penger til en butikk for å få lov til å komme på en venteliste for å kjøpe noe en eller annen gang i fremtiden. Det å gi penger til en butikk (som allerede tjener enorme beløp) for noe man egentlig ikke har lyst på, er et idiotisk konsept. Det er Rolex Ex1 du skal ha.
 
Gå for den du virkelig vil ha. Ikke nøy deg med BB58 (i dette tilfellet) fordi den er lettere tilgjengelig. Da kommer det en dag hvor du angrer. Gått på den smellen mer enn én gang selv, hehe.

Kan du kjøpe begge så kjør på. BB58 er et fantastisk ur til en god pris!
Godt poeng!
Det må nok bli ein Explorer først, og kan hende ein BB58 på sikt :D
 
Ikke kjøp deg en Tudor. Dette har vi vel snakket om tilstrekkelig mange ganger til at jeg vet at det er Exploreren du virkelig ønsker deg. Finner du en birthyear 14270 til en overkommelig pris er vel det veien å gå IMHO. De blir ikke noe billigere med årene - hvis Rolexbobla til slutt sprekker blir det mulig å plukke opp en pent brukt, relativt ny sekssifret Explorer til under retail.
Ja, du har som vanleg rett, @krille ...
Har jo enno litt tid å gjere research på, så då kan det jo hende at 14270 er mogleg. Det hadde vore knallmoro å få til!
Sekssifra Rolex kjem, det er bare snakk om tid -- og som du seier -- timing
 
Ift. å kjøpe nytt, misforstå meg rett.
Hvis du tenker at du må selge BB58 når Explorer dukker opp, så ville jeg ikke betalt premium for ny for så og tape noen tusenlapper.
Men hvis intensjonen er at det er en keeper, så absolutt, kjøp hos AD. Særlig om det er en av dine første "skikkelige" klokker, da man ofte angrer på å ha solgt sin første.
Skjønner det er Explorer du sikler mest på, men jeg har selv blitt overrasket over enkelte klokker som plutselig bare er "helt rett" når de kommer på håndleddet. Det er det som er gøy med å prøve litt forskjellig. Og er man tålmodig og følger med, så er det ofte bruktmarkedet som selv viser vei... :) Og har du en drøm om en spesiell modell, ikke gi opp eller nøy deg med en annen, men ventepølser er lov. Anbefaler også å prøve de forskjellige på armen, det kan hende du finner svaret da på hvem som er mest rett for deg.
Det var det eg tenkte til å begynne med; å berre ha ein dei. Men eg merker at motivasjonen til å bruke absolutt alle sparepengane på klokke aukar utover i samtalen. Eg har uansett ikkje noko ambisjon om å bli ein One watch guy, så det hadde ikkje vore eit stort nederlag å ende opp med begge to. Ser dog for meg at det ville vore vanskeleg -- følelsesmessig -- å måtte kvitte seg med ein BB58 om den først kom i hus. Så det er tydeleg at eg ikkje har bestemt meg heilt enno, for om det blir det eine, det andre, eller begge.
Explorer er no uansett målet, og dit skal eg i løpet av kort tid!
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
BB58 og Explorer er en fin duo som vil utfylle hverandre godt.
Har du råd og lyst på begge er det vel bare å kjøre på.
Selv har jeg 124270, og den er blitt min mest brukte klokke. Kan absolutt anbefale den.
Ja, eg tenker også at det er ein fin duo. 124270 tenker eg passer til alt, både til jeans og turklær, og like godt på sommaren som høgfjellet på vinteren, men kanskje ikkje dress (eller?). For min del er det blå BB58 som er det aktuelle, og den føler eg er eit lite hakk mindre "omgjengeleg" enn Exploreren, men med såpass god value, og rett nok det at den er billigare, er det ei klokke som passar inn saman med Exploreren.
 
Hva med BB54, forresten? 37 mm :)
Størrelsesmessig er den perfekt! Men det er noko med gulldetaljene på skiva og visarane som ikkje heilt tiltaler meg. Har fått prøve BB58 i svart og blå, og då var det ikkje tvil om kva eg likte best. Blå BB54 hadde eg gjort mykje for å få tak i.

Har også vurdert BB pro sterkt, men tenkte den vart for lik Explorereren, slik at den ville ryke med ei gong det kom Rolex i hus.
 
Jeg ville aldri gitt penger til en butikk for å få lov til å komme på en venteliste for å kjøpe noe en eller annen gang i fremtiden. Det å gi penger til en butikk (som allerede tjener enorme beløp) for noe man egentlig ikke har lyst på, er et idiotisk konsept. Det er Rolex Ex1 du skal ha.
Det er nok Explorer eg skal ha, ja. Så eg må nok ty til brukt.
Når det er sagt hadde eit eventuelt kjøp også vore for å teste BB58 ordentleg og ikkje berre på ei slapp lenke ved disken hos Bjerke, men eg ser godt kva du meiner.
 
Hele den policyen der med at du må kjøpe en eller flere andre klokker for å skape et kundeforhold, for å kanskje få lov til å bruke mer penger på en dyrere klokke, synes jeg stinker såpass at jeg hadde sett etter noe annet/gått et annet sted.

Jeg har ikke noe forslag til hvordan de ellers skulle ha fordelt klokkene de får allokert, men noe rettferdigheten burde de finne på.

Hvis det er Explorer du vil ha, er vel ikke den det som har aller høyest pris på annenhåndsmarkedet heldigvis?
 
  • Liker
Reaksjoner: lahey og malla