”Sophia Loren” you have been missed!

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Innlegg
4.690
Sted
Ingensted
En varm junidag i 1988 gikk jeg glad og ”nyrik”, etter å ha mottatt min første bonuslønn, inn til urmaker Bjerke på Karl Johans gate.
Når jeg kom ut derfra så hadde jeg kjøpt min første ordentlige klokke, for den da vanvittige sum kr 10.800.-
Dette var en Rolex GMT master II (16760), eller som den i ettertid har blitt kalt blant entusiaster, ”The Fat Lady” eller ”Sophia Loren”.
Rolex 16760 er en såkalt ”overgangs modell” (mellom 16750 og 16710) og ble produsert i årene 1983-1988.

Jeg og ”Sophia” var u adskillige og vi hang i hop hver dag i hele 20 år!
Men en varm junidag i 2008, kom det en ”sleip” forfører inn i vårt forhold.
I en annonse på Finn.no tilbød han seg å kjøpe gamle Rolex ur. Jeg begynte vel å bli litt lei av den tykke ”Sophia”, så da sjarmøren tilbød hele kr 25.000.- for ”The Fat Lady”, ble forholdet vårt brutt og klokken fikk en ny eier.

Det er nå gått 5 år etter bruddet med Sophia og jeg har hatt ulike forhold til jålete Rolex i delvis edelt metall og med macho Panerai, men savnet etter MIN Sophia har alltid vært der.

I morges kom jeg tilfeldig over en annonse på Finn med bilder av et ur jeg kjente igjen med en gang! Dette var MIN gamle Sophia!
GMTII_zps0d7a94e6.jpg
[/URL][/IMG]

De 2 eierne som hadde hatt henne siden vår skilsmisse, hadde begge stelt meget pent med henne og alt som var med som medgift ved vårt brudd - var fremdeles intakt!
Altkomplett_zpsc52408b3.jpg
[/URL][/IMG]

Til og med mine gamle originale kjøpskvitteringer lå fremdeles i esken!
Kvitto_zpsbd1721c9.jpg
[/URL][/IMG]


En sms ble sendt til selger og vi kom raskt frem til en hyggelig handel så:

The ”Fat LADY” has now come home to Papa!


Takk til Nicolay for en forståelsesfull handel - og lån av bilder:eek:
 
Redigert:
Håhåhå!! Låvefunn det her nesten! Helt rått, romantisk og kult!
Om du legger denne for salg, ringer jeg dikemark. Grattis! Ringen er sluttet!
 
En vakker historie fra virkeligheten. :) Nå må du love å ikke sende henne bort en gang til...

Min Sophia hadde hatt samme eier siden 1986 da jeg kjøpte den i fjor høst. Jeg lurte veldig på hvorfor i all verden han ville kvitte seg med en klokke han hadde hatt så lenge. Men men...hans tap, min glede. :)
 
Gratulerer med at du fikk ditt gamle ur tilbake. Artig historie. Jeg har selv hatt en slik en - og det er en fantastisk flott klokke.
 
Utrolig morsom historie, kan tenke meg at gjensynsgleden var stor. Gratulerer så mye :)
 
Gratulerer!! Flott historie. Kjempe at det var akkurat ditt ur du fikk igjen og ikke bare samme modell. Noenting er ment til å vare.
Gratulerer.