Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Tror heller ikke de passer, men på fitting siden du henviser til @Edzilla, kan de lage sko som passer. Vet du om prisen er den samme for Made to Order som pris for vanlige "butikksko"? Jeg har innsett at jeg ikke har en standard fot :(
 
Tror heller ikke de passer, men på fitting siden du henviser til @Edzilla, kan de lage sko som passer. Vet du om prisen er den samme for Made to Order som pris for vanlige "butikksko"? Jeg har innsett at jeg ikke har en standard fot :(

Det enkleste er å sende de en epost, eller ta en telefon til butikken deres i Jermyn Street.
Da finner du fort ut hva du trenger.
JermynStreet@trickers.com
+44 20 7930 6395

Hils fra Edzilla ;)
 
Litt inspirert av tidligere innlegg i denne tråden tok jeg turen innom Allen Edmonds i Madison Avenue og sjekket utvalget. Mye bra tilbud og endte opp med dette paret AE McAllister.

0C74C60E-81C0-4D52-96D9-1E4C3B141955.jpeg

Er spent på hvordan de oppleves etter å ha gått dem inn. Fra tidligere er jeg kjempeglad i Loake, men artig å prøve et av de tradisjonsrike amerikanske merkene også.

For øvrig tiltredes tidligere omtaler av AE’s kundeservice, bla. a. fra @SoulG. Veldig, veldig bra. Tross mye kunder og en åpenbar travel dag, fikk jeg topp, personlig service og grundig gjennomgang av skoene.
 
Noen som har erfaringer med disse?

C0795B11-59E6-45FC-B8B5-ADAE38034783.jpeg


Tenker spesielt på varme, holdbarhet og hvordan sålen oppfører seg på snø/is. Samme sko med svart vibramsåle er kanskje å foretrekke for vinterbruk, men synes disse ser bedre ut.
 
Noen som har noen anbefalinger på vintersko? Tenker å kjøpe noen fine støvler, noe lignende Wolverine 1000 mile :)
 
Heisann

Håper noen av dere kan rettlede meg til et par fine sko (budsjett ~2000kr)

Tidligere har jeg rast ned på kjøpesenteret og gått rett inn i butikken og funnet et par decent sko og vært ferdig med det. Med andre ord, ikke lagt spesielt mye sjel i det. Siden jeg ikke har begrep om sko håper jeg noen av dere kan gi meg noen tips!

kriterier:

skal kunne brukes til fint såvel som søndagstur
nøytral farge type svart (eller?)
Helst ikke så mye plastikk/gummi. Lær er OK
Ikke cowboyboots-tær som er spisse
Merke er irrelevant så lenge kvalitet/pris er OK

Gjerne netbutikk som er til å stole på. Ikk noe Ebay auksjoner, foretrekker norsk kjøpslov/garanti.


Nå! Tips?
Ja anbefaler softwalk modell 319.søk på eurosko.kule og komfortable
 
  • Liker
Reaksjoner: hakotorg og ErikR
OK - jeg skal innrømme det. R.M. Williams (Blaxland) er glatte på is og snø. I dag var det X-antall kromspring på veien til jobben.... Swims må på i morgen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rabagast