Dagens klokke

Sub dag :D

7ac215fd.jpg
 
Liker at flere får med vinylkverna på dagens!

Slapper av etter en herlig høstdag i Gøteborg. Solskinn og vakre mennesker. Her har de vært så greie å legge alle klokkebutikkene innenfor noen hundre meters radius, så en liten klokkesafari var enkel og behagelig å gjennomføre, i alle fall med hyppige pit stops med sort eller brunt brygg. Kunne som vanlig konstatere at ingen lagerfører originale Omega-reimer. Har til gjengjeld kommet til følgende nyttige erkjennelser:

1. Gamle Explorer II er definitivt penere enn den nye. For meg i alle fall. Kanskje ikke så interessant i og med at jeg før vil ha en Explorer I, og før det en god gammel 5513. Men om jeg skulle arve en pen slump fra Nigeria...

2. Ploprof er en herlig klokke som til og med går greit på en middels lanke, men det blir for mye statement for meg. Den var så til stede at jeg ble flau av aldri å ha dykket med flaske når jeg hadde den på armen. Til tross for Sponons fotografiske massasje av kjøpsmuskelen så kan jeg bare ikke gå med den klokken. Han kan.

3. Jeg har alltid visst at jeg må ha en IWC Portuguese Chrono. Mogens minnet meg på det i sin tråd. Moore har minnet meg på det til stadighet. I dag satt den endelig på armen. Mer sikker enn noensinne. Men klarer jeg å bestemme meg for en av de tre stålvariantene? Fikk prøvd fliegerchrono og bekreftet at også den er et must.

Det var mer enn nok høyttenking for i dag. Sier god natt med Alaska Speedy og en lokal dram.
TBE_0359.jpg
 
Rolig på kontoret...

Da er det også tid til å dyrke litt hobbyer i arbeidstiden, ja såklart kun i små, små doser...

2011-10-13101522.jpg
 
1. Gamle Explorer II er definitivt penere enn den nye. For meg i alle fall. Kanskje ikke så interessant i og med at jeg før vil ha en Explorer I, og før det en god gammel 5513. Men om jeg skulle arve en pen slump fra Nigeria...

2. Ploprof er en herlig klokke som til og med går greit på en middels lanke, men det blir for mye statement for meg. Den var så til stede at jeg ble flau av aldri å ha dykket med flaske når jeg hadde den på armen. Til tross for Sponons fotografiske massasje av kjøpsmuskelen så kan jeg bare ikke gå med den klokken. Han kan.

3. Jeg har alltid visst at jeg må ha en IWC Portuguese Chrono. Mogens minnet meg på det i sin tråd. Moore har minnet meg på det til stadighet. I dag satt den endelig på armen. Mer sikker enn noensinne. Men klarer jeg å bestemme meg for en av de tre stålvariantene? Fikk prøvd fliegerchrono og bekreftet at også den er et must.

Gode observasjoner, Tore. Jeg er enig i alle tre punktene. Spesielt det siste om IWC Portuguese Chrono. Denne klokken siklet jeg på lenge før jeg visste noenting om klokker, men jeg har aldri skaffet meg en. Hver gang jeg har vært på nippet har min interne finansrådgiver/gledesdreper mot normalt klart å argumentere for at jeg har minst to andre klokker som gjør samme jobben. Det nærmer seg et oppgjør med ham.

Dagens er eldre enn meg:
bilde-45.jpg