Grand Seiko-tråden

Dette har siden lanseringen vært planlagt å kjøpe i 2025, som samlingens dressklokke.

Men nå som tiden går og det begynner å krible etter noe nytt, så undres jeg om ikke SBGW-modellene er litt tykke? Proporsjonene er ellers svært fine, men jeg kan ikke unngå å sammenligne tykkelsen med Nomos eller eldre Omega.

Noen betraktninger fra SBGW-entusiastene?
Christensen selger ut GS nå om dagen, så det kan være et godt tidspunkt å spørre de hva de skal ha for den klokka nå, i alle fall.
 
Rabatt også på bestillingsvarer, så det kan være verdt å ta med seg og slå til :)
Christensen selger ut GS nå om dagen, så det kan være et godt tidspunkt å spørre de hva de skal ha for den klokka nå, i alle fall.
På hjemmesiden har de 2 GS. En brukt og en ubrukt. Resten av utvalget er MSRP. Hvor fremgår det at det er rabatt på bestillingsvarer, og hva menes med at "Christensen selger ut GS"? Skal de slutte med GS og la Lian i TRD være Norges eneste GS AD?
 
På hjemmesiden har de 2 GS. En brukt og en ubrukt. Resten av utvalget er MSRP. Hvor fremgår det at det er rabatt på bestillingsvarer, og hva menes med at "Christensen selger ut GS"? Skal de slutte med GS og la Lian i TRD være Norges eneste GS AD?
Jeg har forstått det sånn at de skal slutte med GS ja. Hvorvidt Lian fortsetter og om noen andre eventuelt skal bli AD vet jeg ikke.
 
På hjemmesiden har de 2 GS. En brukt og en ubrukt. Resten av utvalget er MSRP. Hvor fremgår det at det er rabatt på bestillingsvarer, og hva menes med at "Christensen selger ut GS"? Skal de slutte med GS og la Lian i TRD være Norges eneste GS AD?
Jeg fikk rabatt på quartz-GS'en jeg kjøpte denne uka, selgeren var kjapp med å gjøre det klart at det er en flat rabatt; og klokka var ikke på lager så de bestilte den inn.

Fikk også bekreftet at Christensen slutter med GS da jeg var innom og hentet klokken og vi pratet litt sammen. Iflg han jeg pratet med virket det som det var fordi GS nå har for mange krav til AD, som ikke fungerte for Christensen...:confused:
 
Redigert:
Jeg fikk rabatt på quartz-GS'en jeg kjøpte denne uka, selgeren var kjapp med å gjøre det klart at det er en flat rabatt; og klokka var ikke på lager så de bestilte den inn.

Fikk også bekreftet at Christensen slutter med GS da jeg var innom og hentet klokken og vi pratet litt sammen. Iflg han jeg pratet med virket det som det var fordi GS nå har for mange krav til AD, som ikke fungerte for Christensen...:confused:
Gratulerer med ny klokke. Hva lå rabatten på?
 
Jeg fikk rabatt på quartz-GS'en jeg kjøpte denne uka, selgeren var kjapp med å gjøre det klart at det er en flat rabatt; og klokka var ikke på lager så de bestilte den inn.

Fikk også bekreftet at Christensen slutter med GS da jeg var innom og hentet klokken og vi pratet litt sammen. Iflg han jeg pratet med virket det som det var fordi GS nå har for mange krav til AD, som ikke fungerte for Christensen...:confused:
Trist...
 
Han jeg snakket med ville ikke gå inn mer detaljert på det eller visste ikke detaljene men han oppsummerte med at "det virker som de synes de hører mer hjemme hos Bjerke"... Triste greier :confused:
Ja, det er jo trist at de vannes ut. Men nå er vel dette et strategigrep over hele fjøla hos GS.
Men at de føyer seg inn i rekken av merker som skulle ønske de var Rolex etter de siste årene er vel ikke så rart, alle skal jo være "the shit" nå, nytter ikke være folkelige lenger når man helst vil spille ball med de store gutta.
 
Skulle vært litt spennende å visst hva de kravene egentlig går ut på.

Grand Seiko vil ikke å være alene som "toppmerke" i en butikk. Et slikt kriterie deles med veldig mange andre klokkemerker som ligger over mellomklassen.

Derfor ser man veldig ofte også at korthuset faller sammen hos ADer som f.eks. har Omega og Breitling.

GS har sikkert flere krav, og en enda lengre liste med ønsker, men dette med å være i riktig selskap er meget viktig (og ikke helt uforståelig).
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Jeg tenker at hvis det er god butikk å selge en modellserie for si, 70-80.000,-ish,, så er det bare grådighet når prisen jekkes til 110.000. Hvis man samtidig sier opp AD-er over en lav sko, for at man skal bli like 'eksklusiv' som Rolex, da kan de ha det så godt.
 
Er det ikke dette som skjer med "alle" de litt populære merkene nå da?
Da sitter vi igjen med bare Casio til slutt alle mann snart...