Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Mye lekkert i denne tråden! Men jeg må nesten snike inn noen sko fra mye-for-penga segmentet. Har god erfaring med Clarks i skiktet 1000-1500 kroner. Veldig høyt kvalitet på både lær og søm med tanke på prisen. De bruker også mye såler i naturgummi som tåler nordnorsk drittvær uten problemer. Mange av modellene har også sydde såler. Disse plukket jeg opp på salg for ca. 800,- kroner.

Clarks Farli Walk
Farli Walk.jpg
 
Var en tur innom Dagestad på lørdag og fikk meg en overraskelse. De har akkurat lansert sitt eget merke! Syes i Portugal og virker knallbra. Dagestad selv står for design, lest, kvalitetssikring og materialvalg. De holder prisene bevisst lave nå i begynnelsen (ca 2,500kr), så her får man mye sko for pengene. Ble et par brune derbys på undertegnede, men de hadde også noen oxfords og et par semskede. Kommer flere modeller til høsten fikk jeg beskjed om. Anbefales!

IMG_5247.JPG
IMG_5246.JPG
 
Jeg er på jakt etter et par svarte Oxfords.

Er svak for Harrys of London, men har bare erfaring med den mer uformelle Downing modellen.

Noen som er kjent med kvaliteten på deres Oxfords sammenlignet med alternativene?

P.S. Harrys har salg nå, med inntil 50% off.
 
Var en tur innom Dagestad på lørdag og fikk meg en overraskelse. De har akkurat lansert sitt eget merke! Syes i Portugal og virker knallbra. Dagestad selv står for design, lest, kvalitetssikring og materialvalg. De holder prisene bevisst lave nå i begynnelsen (ca 2,500kr), så her får man mye sko for pengene. Ble et par brune derbys på undertegnede, men de hadde også noen oxfords og et par semskede. Kommer flere modeller til høsten fikk jeg beskjed om. Anbefales!

Vis vedlegg 46492 Vis vedlegg 46491

De nye modellene til Dagestad er mye sko for pengene. Jeg gleder meg til å se hvilke flere modeller som dukker opp i fremtiden.:)
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Fikk endelig ut fingeren og kjøpte et par Chelsea boots her om dagen, Loake 1880 Chatsworth i mørk brun. Kanonfornøyd så langt. Det er ikke akkurat høysesong for boots, men jeg må jo gå dem inn litt :)

Vis vedlegg 48439

Har nøyaktig samme, og de har overlevd 3 sesonger med knallhard bruk og altfor lite pleie. Ekstremt mye støvel for penga!
 
  • Liker
Reaksjoner: reim
Mitt neste støvelpar blir nok Allen Edmonds Dalton Cordovan wingtip. Tror disse kan fungere finfint som hverdagsstøvler så lenge man bytter lisser. Fungerer også finfint til dress hvis man buffer de opp.

Litt dyre for øyeblikket, men det ryktes om avslag etter juletider.


upload_2017-8-5_11-7-18.png











Skjermbilde 2017-08-05 kl. 11.05.58.png
 
Mye negativ omtale rundt Meermin tidligere i denne tråden. Bestilte et par bluchers fra dem den 05.08, og disse ble levert av FedEx på døra i dag. Altså, kun 9 dager fra bestilling til ankomst. Det må jeg si er mer enn godt nok levert, og fortjener skryt! Mitt første par fra Meermin, så spent på hvordan disse oppleves i forhold til andre sko jeg har. 2000 kr for sko, skotrer og Saphir Renovateur, er jo grisebillig, som gjør at forventningene ikke er de største, men satser på en positiv overraskelse :)
 
Mitt neste støvelpar blir nok Allen Edmonds Dalton Cordovan wingtip. Tror disse kan fungere finfint som hverdagsstøvler så lenge man bytter lisser. Fungerer også finfint til dress hvis man buffer de opp.

Litt dyre for øyeblikket, men det ryktes om avslag etter juletider.
Føler Allen Edmonds alltid har salg på noe på nettbutikken deres i hvertfall. Cordovan vet jeg ikke om er vanlig på salg, men skulle ikke forundre meg.
 
Hva bruker dere av skohylle? Ser etter et design som ikke er tre pinner i to høyder eller skap. Forslag?