Beslutsångest angående köp av keeper..

Go for it

  • Yes

    Stemmer: 95 75,4%
  • No

    Stemmer: 15 11,9%
  • Köp en sub..

    Stemmer: 16 12,7%

  • Antall stemmer
    126
  • Avstemningen stengte .

Ceramic

Støttemedlem
Medlem
28. mars 2012
Innlegg
1.664
Behöver ta ett relativt snabbt beslut angående nya 40 mm ff.

IMG_0479.PNG

img_0450-png.501648

img_0447-jpg.501650


Bp kronografen är såld och betalning skall göras i helgen :)

Detta blir i så fall en birthyear för min son så säljas kommer den aldrig göras. Men ska användas dagligen, för en dag tas över av junior.

Men så börjar man fundera på annat, hade feks en 116500, AP 15300, AP 26300 varit roligare. Kostnadsmässigt blir det sån cirka samma.

BPn är för övrigt limiterad i 500ex och kommer bara produceras 2017 så här snackar vi birthyear med stil :) i tillägg kan den lätt användas av mig i 40 ish år innan junior får ta över den ;). Dom andra misstänker jag kommer flippad på vägen..

Va tror folket på ts. Fortsätta leva som en hopplös flippare eller göra något vettigt med hobbyn :)


IMG_0481.JPG
 
Redigert:
Absolutt ett drømmeur :) Tidløs klassiker i helt rekti størrelse :) Eneste jeg er usikker på er fuktighetsindikatoren.... som andre har skrevet i andre tråder, så gir den litt pokemon assosiasjoner :p Men du får nok ikke mere klassisk arveur enn dette med tanke på historien og antallet som skal produseres :)
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby og Ceramic
Absolutt ett drømmeur :) Tidløs klassiker i helt rekti størrelse :) Eneste jeg er usikker på er fuktighetsindikatoren.... som andre har skrevet i andre tråder, så gir den litt pokemon assosiasjoner :p Men du får nok ikke mere klassisk arveur enn dette med tanke på historien og antallet som skal produseres :)

Funderat lite över den också. Men över tid är det kanske något sånt som ska till för att den ska hålla sig spännande.. så får vi satsa på att den aldrig blir använd :eek:

Demonstration av funktionen här
 
Redigert:
Selvom det er sjelden vare så forandrer det ikke det faktum at den har en rar dott på skiva, noe som gjør dette til en klokke jeg personlig aldri ville ønsket meg.
 
Selvom det er sjelden vare så forandrer det ikke det faktum at den har en rar dott på skiva, noe som gjør dette til en klokke jeg personlig aldri ville ønsket meg.

Ser den, och det gör den ju lite speciell. Men för mig blir det på ett positivt sätt. Har även funderat på jubileummodellen Jonny säljer på finn. Fast den blir i min mening lite trist. Och förlorar helt markeringspoängen som en birthyear.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Enig! Eneste jeg har å utsette på den er dato, resten er 100 % Cool :cool: Tenkt hvor cleen og quirky (på samme tid) den hadde blitt uten. Uten dato, endgame-materiale ;)

99,9 % Enig, med ett litet undantag. Datum är rätt nice på ett ur som kommer användas dagligen . Men jag hade överlevt utan
 
Rar dott på skiven, skrå dato og fantasiløs kasse........I say go for the sub:cool:

Det fantasiløse valget er jo Sub, alle kan jo ikke være med i denne gjengen ;)

62xZjqMhjYiMw92Jp9u8LwMVehghu3Q5TNMC9540sdBA



forsøk se datovinduet som en skjønnhetsflekk :)

Vis vedlegg 35124

99,9 % Enig, med ett litet undantag. Datum är rätt nice på ett ur som kommer användas dagligen . Men jag hade överlevt utan

Okok, jeg gir meg :) De fikk jo i hvertfall til riktig farge på datohjulet :cool: