60 Minutes tar deg med bak kulissene i den sveitsiske klokkeindustrien.
Selv om klokker nærmest har blitt folkesport, syns jeg fortsatt det er spennende når etablerte medier viser interessen for hobbyen vår. Spesielt når det er snakk om 60 Minutes – det anerkjente aktualitetsprogrammet til amerikanske CBS, som har vært på luften siden 1968.
Under tittelen «Why Swiss watches made by Richard Mille, Patek Philippe are so expensive» (i alle fall for versjonen som ligger tilgjengelig på YouTube), tar programmets Jon Wertheim seerne med til hjertet av den sveitsiske klokkeindustrien.
På programmet står sentrale tungvektere som Patek Philippe, Jaeger-LeCoultre og Richard Mille, samt intervjuer med bransjeprofiler som Max Büsser, Philippe Dufour og Marc-André Deschoux.
Deler av innholdet er trolig kjent materie for flere av Tidssonens lesere, men har du 13 minutter til overs vil du neppe angre om du tar en kikk. Tross alt gir 60 Minutes et noe annet perspektiv enn typiske klokkemedier, og et glimt av «galskapen» sett utenfra vår kjære boble.
ANNONSE
Hele episoden er tilgjengelig på YouTube, med en relatert artikkel på CBS News.