Solgt Zenith El Primero Red Striking. Limitert xx/30 stk

Medlem
31. okt. 2013
Sted
Oslo
*Solgt*.

En svært skjelden mulighet. Zenith El Primero Red Striking (Stratos). Kjøpt ny hos Zenith forhandler i USA 31.03.2013. Alle papirer, boks, orginalrem følger i salget/byttet.
Urverket er El Primero 4057, hvor kronometeret viser 10 dels sekunder. En omdreining av viseren er 10 sekunder. Urkassen er laget i lettvekts Alcron og er vesentlig lettere enn tilsvarende klokker i metall. Størrelsen på klokken er 46mm.
Uret har i det store og det hele blitt oppbevart som et smykke og følgelig er det blitt alt for lite brukt. Fordelen er selvfølgelig at det finnes ingen bruksmerker verken på urkassen eller på glasset. Klokken fremstår da som ny, og jeg kan si med stor sikkerhet, en klokke som man ikke finner maken til i hele Norge. Særlig ettersom den kun ble laget i 30 nummererte eksemplarer for hele verden. Klokken kostet 9800,- USD når den ble kjøpt april 2013.
Hovedsakelig ønsker jeg å bytte klokken med noe spennende, et ur som jeg vil bruke. Tenker da både sportsur eller dressur fra kjent produsent. Størrelse fra 39mm til 42mm. Her er jeg helt åpen for forslag. Også mulighet til å bytte opp eller ned i pris. Ved et rent salg mener jeg 48K er en rettferdig pris.

Bilder, se Finn annonse:
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=57949973&q=Zenith&sort=0&ref=fas

Redigert: