Zenith El Primero Helios

Medlem
1. feb. 2011
Innlegg
416
Sted
Oslo
Noen som har kommet over/hørt om Helios? Ramlet over noen bilder på Insta og ble sjarmert lettere i senk.

Noe med den simple skiven og stor dato. Månefase og day/night indikator i samme visningsvindu ser knakenes lekkert ut.

03_2160_4047_02_C713_zpsdqhncgi5.jpg

03_2160_4047_02_C713_488x488_zps9eicme3u.png


info: http://www.zenith-watches.com/en_en/el-primero-helios-191.html

Noen som vet noen ting om denne?
 
Den var ny for meg. Lett googling avslører at den må ha blitt lansert på Basel i fjor, men den havnet nok da i skyggen av en del andre modeller. Føyer seg derfor inn i rekken av den Zeniths enorme kolleksjoner. Om ikke annet, så er det jo spennende. For Zenith-interesserte dukker det alltid opp noen modeller man ikke har hørt om før. Virker som de siste års ambisjoner om å ha en liten og oversiktlige kolleksjon er i ferd med å rakne.

Når det gjelder denne modellen synes jeg den ser interessant ut. Har sett en Captain-modell uten kronograf som vel har noe av samme oppsett. Likte godt plasseringen av Big-daten.

Men det er en stor klokke. 45mm uten bezelring blir seriøst svært. Skulle likevel gjerne ha sett en. Kan jo høre med David Andersen om de er å skaffe. Før jul så satt Zenith en utsalgspris på ca. 11.200 sveitsiske franc på den, noe som vil si opp mot 100.000 kroner.
 
begynner nok å bli litt vel mange modeller i line up'en ja...

Synes mye stemte på denne modellen, bortsett fra størrelsen. Sub dialsene ser alt for klemt sammen ut i midten. Tror denne i 42 som fleste andre el primero-modellene hadde gjort seg. 100 laken er også en relativ frisk pris, synes jeg.
Ble bare så betatt av den solfylte månen ;)