Zenith El Primero 36000 vph enamel?

Jon Henrik

Ansvarlig redaktør
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.139
Sted
Fredrikstad
10949075_1539851129621082_1496328657_n.jpg


Denne dukket opp hos Peter Chong/Deployant Instagram.

Må innrømme at jeg aldri har sett denne før, men den ser helt fantastisk ut! Ser ut som en enamel dial(?).

Noen som har sett/hørt/lest noe om denne? Kan det være snakk om en Baselnyhet som ble vist frem i Genève forrige uke?
 
Er det bare meg, eller ser det ut som de har glemt å bruke passer når de lagde ringen til times-sub dialen, der hvor den går innenfor de andre sub dialsene?
 
Er det bare meg, eller ser det ut som de har glemt å bruke passer når de lagde ringen til times-sub dialen, der hvor den går innenfor de andre sub dialsene?

Ser at personen over her svarer for alle andre på forumet, men jeg kan i allefall si at han tar feil. Jeg er helt enig med deg @SimSVa i at dette ikke ser helt bra ut.

Vet ikke om det er en illusjon eller om det faktisk ikke er en perfekt sirkel, men uansett så det lite pent ut. Kan sammenlignes med railwayen på Patek 5270 som er helt håpløs. Synes dette var synd i og med at det ellers ser ut som en fantastisk pen klokke, men kan påpekes at dette kun er basert på ett bilde. Kan hende den ikke fremtrer slik i virkeligheten eller på andre bilder.
 
Redigert av en moderator:
Fant noen andre bilder av klokken. Alle markeringer ser runde og fine ut :) Er vist lacquered dial. Ser fryktelig snasen ut.


ml_image4132673_zps70b7f06b.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
Ikke spesielt fan av den sorte, men den hvite ... WOW! :eek::eek:

Lurer faktisk på om jeg foretrekker den fremfor El Primero 410, som til nå har vært min moderne favoritt-Zenith :confused:
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
Jeg synes den svarte var en skikkelig innertier (selv om 40mm hadde vært enda bedre). Datovinduet ser mye bedre ut mellom 4-5 enn ved 6 som på den gamle modellen. Håper den kommer i versjon med stållenke også. Må være et av de aller beste kronografkjøpene til rundt 60k. :mrgreen:
 
Den hvite er jo ganske flott, men det ser ut som det fort blir alt for lite kontrast på på den sorte:
zenith_2015_07.jpg
 
Jeg synes den svarte var en skikkelig innertier (selv om 40mm hadde vært enda bedre). Datovinduet ser mye bedre ut mellom 4-5 enn ved 6 som på den gamle modellen. Håper den kommer i versjon med stållenke også. Må være et av de aller beste kronografkjøpene til rundt 60k. :mrgreen:

+1

Kan man få den nåværende på stållenke? I så fall burde det jo være smal sak å skaffe lenke til denne også.
Prisen på denne skal vel være ca det samme som opprinnelige (+1000), så her synes jeg folk burde kline til :)
 
+1

Kan man få den nåværende på stållenke? I så fall burde det jo være smal sak å skaffe lenke til denne også.
Prisen på denne skal vel være ca det samme som opprinnelige (+1000), så her synes jeg folk burde kline til :)

03_2040_400_21_M2040_2.jpg


Ja, godt poeng :cool: