WTB: Omega Seamaster Planet Ocean XL

Medlem
11. sep. 2010
Innlegg
9
Har planer om å kjøpe min aller første klokke, og jeg har falt for Omega Seamaster Planet Ocean XL.

Modellene jeg er ute etter er

222.30.42.20.01.001
eller
2200.50.00

Om noen har tips om andre sider på nettet man bør følge med på (utenom finn.no, QXL, zett) for å få tak i et perfekt eksemplar, skrik ut :)
 
Finn.no er som regel ok på klokker, men hør her inne om du lurer på om selgere er ok.
 
Har planer om å kjøpe min aller første klokke, og jeg har falt for Omega Seamaster Planet Ocean XL.

Modellene jeg er ute etter er

222.30.42.20.01.001
eller
2200.50.00

Om noen har tips om andre sider på nettet man bør følge med på (utenom finn.no, QXL, zett) for å få tak i et perfekt eksemplar, skrik ut :)


PO XL er en flott klokke!

Men, jeg vil råde deg til å prøve 42mm på armen først. Bare et lite tips fra en som har kjøpt litt for store klokker tidligere :)
 
Ja, jeg er innom finn.no flere ganger om dagen, men jeg tenkte om det finnes flere steder på nettet som tidssonen så hadde det vært flott om folk sa ifra.

Jeg har aldri hatt innteresse for klokker, men jeg har rett og slett forelsket meg i Omega sin PO serie.

Tittet også litt på modellen med Liquid Metal, men den trur jeg er både dyr og vanskelig å få tak i.
 
PO XL er en flott klokke!

Men, jeg vil råde deg til å prøve 42mm på armen først. Bare et lite tips fra en som har kjøpt litt for store klokker tidligere :)

Jeg er så redd for at den blir for liten, men den er kanskje stor nok alikevel ja.
 
Jeg er så redd for at den blir for liten, men den er kanskje stor nok alikevel ja.

Derfor bør du prøve den på :) De koster like mye og det kan være greit å få den størrelsen man trives best med.
 
Tittet også litt på modellen med Liquid Metal, men den trur jeg er både dyr og vanskelig å få tak i.
Jeg var innom min lokale AD idag og tittet på denne versjonen. Prisen er kr. 34.600,- for egentlig den
samme klokken, men har en blankere finish på skive og bezel grunnet bruk av keramikk. Jeg er ingen fan av Limited Editions, samt at prisen er for drøy IMO.

Når det gjelder størrelsen så må du nesten teste klokken på håndleddet. 45.5 Omega er faktisk ikke en voldsomt stor klokke! Imotsetning til enkelte Breitling modeller på 45mm.