WSW - wrist shot wednesday

Medlem
25. des. 2007
Innlegg
1.092
Sted
Bærum
Ja, da var det onsdag igjen, og det er vel liten tvil om hva jeg har hatt på armen de siste dagene:

HPIM2614.jpg
 
Nye sko til 87èn[attachment=0:36d4fcfo]DSC00646.JPG[/attachment:36d4fcfo]
 
BRIO1368 skrev:
Spennen ser flott ut, er remmen også fra SC ?
Har nye sko i bestilling fra Nuri,- black on black 25/26. Venter spent ! ;)


Remmen er fra SC ja. Flere bilder kommer over helgen.
 
DJM,- enkel og stilren ! Flott kombi ! Lurer nesten på å foreslå et bytte med f.eks. min IWC 3717 med original lenke.....? :roll: pluss litt til.... ?



3717 er Pilot auto chrono.
 
Snogge skrev:
Litt sent, men likevel her er ett bilde av min Skyland Avenger:

Mycket fin ! Funderar själv just på denna modell då min svarte fick hitta annan arm. Nöjd med den ? Bra länk ?

Ja, jeg er absolutt fornøyd. Utrolig tøff klokke, og den får mange blikk merker jeg.
Den er veldig behagelig til daglig bruk så jeg kan absolutt anbefale stål-lenke på denne.
Den har en tendens til å komme litt i veien når man har dårlig tid og skal dra på seg jakka - man må venne seg til at man har ett lite "hus" på armen :)
 
DJM, fin Panerai, hvilken er dette ? Ser ut som en 104, men jeg har aldri sett "symbolet" på urskiven før ?? Er det en special edition eller noe ?
 
nautilus skrev:
men jeg har aldri sett "symbolet" på urskiven før ?? Er det en special edition eller noe ?

Klokken til DJM er en PAM 005, "symbolet" finner du bl.a. også på PAM 0000

Det er det opprinnelige merket til Officine Panerai...
Du finner også symbolet her :
:mrgreen:
SCspenne018.jpg

.....jeg bare måtte ! :D
 
Takker nautilus!

Det er en 005. Logoen er Panerais, OP for Officine Panerai.

Logoen ble skapt på åttitallet, og er således noe nytt fra Panerai. Såvidt jeg vet kom den først på en Luminor i form av 195 - en modell solgt til 150 på forhånd utvalgte Paneristi med deres navn gravert inn bak på klokken. 195 ser ut omtrent akkurat som 005, bortsett fra at den er PVD-behandlet og mao. sort, i tillegg til at "pilene" i logoen stikker lenger ut fra bokstavene.

195 ble en suksess, og logoen dukket opp i form av rest-tavler fra 195 på nye 005. De første 005ene refereres til som "long arrow", og de finnes trolig i 200-300 utgaver. Min har dessverre ikke "long arrows", og er av nyere produksjon. Logoen finnes også på tavlen på 000 - en historic basemodell, altså uten sekundviser.

Og.. BRIO... jeg må skuffe deg.. Hehe. 5eren sitter for hardt til at en IWC kan rikke den løs. Kanskje "from my cold, dead hands" men ikke ellers! :D
 
Takk for utfyllende svar, jeg hadde sett symbolet før (bla, på armen til BRIO), men visste ikke at Panerai hadde laget klokker med det på skiven. Uansett, flott klokke DJM....misunnelig...

Ha en strålende helg.
 
Ja, jeg er absolutt fornøyd. Utrolig tøff klokke, og den får mange blikk merker jeg.
Den er veldig behagelig til daglig bruk så jeg kan absolutt anbefale stål-lenke på denne.
Den har en tendens til å komme litt i veien når man har dårlig tid og skal dra på seg jakka - man må venne seg til at man har ett lite "hus" på armen

Ok, tack för svar ! Får se hur jag gör...