Wellington ?

Medlem
1. juni 2014
Innlegg
159
Sted
Stavanger
Hei dere!

Som aktiv leser over flere år var det vel på tide med en bruker også :)

Jeg trenger hjelp da google for første gang ikke kan gi meg noen gode svar.

Jeg har kommet over en flott Wellington klokke med navn Wellington Skye WN 112-121 men kan ikke finne noe god info om hverken klokken eller selve firmaet. Klokken selges for gode priser rundt omkring om dagen, og det er vel det eneste jeg finner ( veil pris og dagens Ryddepriser )

Link til firmaets hjemmeside
Wellington Uhren - Home

Jeg har alltid trodd det var et Tysk firma, men er nå usikker, og nettsiden gir ingen konkret info.

Siste info på "bloggens" dems var i april i fjor, og siste oppdatering på deres facebook side var i februar i fjor, konkurs?

Noen som har noe god info til meg? alltid kjekt å vite litt om storyen bak klokker man eier :)

81ziTA1kmpL._UL1500_.jpg


51grYFcUB8L.jpg


takker for svar
 
Redigert:
kinesisk mushroom brand, styr unna hvis den koster over 150kr :p

her er du et random kinesisk ur sammenlignet med en wellington
som du ser har de samme urverk
Watch_SS_0028_automatic_5_ATM_steel.jpg

cheap_watch_WN101-222-300x300.jpg
 
Redigert:
kinesisk mushroom brand, styr unna hvis den koster over 150kr :p

her er du et random kinesisk ur sammenlignet med en wellington


Takk for svar! :)

Lages i Kina, det du mener?

Det var en bursdagspressang fra fruen som fikk klokken for 5 lapper, og førpris er 20k ifølge selger som er en respektert norsk nettbutikk :confused:

Ser jeg finner den på nett for 400 pund, 550 dollar, 600 euro og oppover ofte markert med førpris 2000 euro.
Og det er eneste info man finner også, utenom det lille som står på nettsiden jeg linket i første post. Dem har kontaktinfo i tyskland og skottland ser jeg, vurderer å sende dem en mail.


Er det bare humbug altså? Klokken virker meget solid og bra, men returnerer den hvis det bare er noe "lort"
 
Redigert:
Kan du fortelle oss hvilken respektert norsk nettbutikk det er snakk om her?
 
Kan du fortelle oss hvilken respektert norsk nettbutikk det er snakk om her?


Selvsagt, skal få dama til å hoste det opp :)

Er på vei hjem fra Geneve akkurat nå, men poster senere i dag/kveld.
Takk for hjelp! må finne ut av dette!

Vet at hun ihvertfall her kjøper en del merkeklær osv, men JEG må jo ærlig innrømme at jeg ble små skeptisk med en gang hun nevnte at det ble kjøpt klær på samme butikk som selger klokker :confused:

Stakkars jenta har jo ikke så god peil på klokker og har i flere mnd grudd seg en smule til å gi meg denne klokken da hun hører meg snakke om alle andre merker enn akkurat dette "merket" ( hun kjøpte den i januar og jeg hadde bursdag i mai )
 
Redigert:
det er ganske vanlig at kinesiske klokkefabrikker åpner kontorer og registrerer brands i utlandet for å kunne selge "sveitisk kvalitet".
som regel selges disse klokkene med "fantastiske" avslag på diverse nettbutikker basert på en fantasi-retailpris.

wellington er ut til å være rebrandede sea-gull klokker, så 5k kr er definitivt en ganske stiv pris.
jeg ville definitivt hevet kjøpet om det var mulig.

håper alt ordner seg :p
 
Kan du fortelle oss hvilken respektert norsk nettbutikk det er snakk om her?


Members.com er nettsiden, en nettside underlagt cdon.com

Tror det er dødt løp her dessverre, men jeg har vært i kontakt med forbrukerrådet og blitt veiledet litt på vei.
Har fått en urmakers syn på klokken, og har nå kontaktet Members.com pr mail da dem selvsagt ikke hadde telefon support.
Sånnsett greit det da jeg kan få all kommunikasjon dokumentert

Jeg har ihvertfall påpekt at dem har solgt et produkt som ikke står i stil til annonsering eller hva man forventet av kvalitet.
Har også påpekt at dem må kunne vise til "før prisen" som dem oppgir til å være 20 000,- til og være villedende markedsføring

Så får vi se hvordan saken går videre
 
Synes egentlig veldig synd på fruen, er creed at hun prøvde å kjøpe klokke til deg. Synd at det gikk galt, håpe det ikke har gitt henne skrekken for å kjøpe gaver....
 
Synes egentlig veldig synd på fruen, er creed at hun prøvde å kjøpe klokke til deg. Synd at det gikk galt, håpe det ikke har gitt henne skrekken for å kjøpe gaver....

Dette er heldigvis ikke noe jeg har "overrasket" henne med, det ville vært på en måte ufint syns jeg. hun begynte og ane litt ugler i mosen etter en stund da hun sjekket opp klokkemerket på nett selv ( noe hun da angrer på at hun ikke gjorde før hun kjøpte ) og har som sagt grudd seg litt til å gi den til meg.

Det skal sies at jeg ble veldig positivit overrasket over gaven, og gleden for gaven osv, den var som den skulle være :) så hun fikk se meg og oppleve meg så glad som jeg skulle være. Jeg er og har lenge vært klokke interessert, og kjenner godt merker, men alle merker har jeg ikke fått med meg. Jeg var derfor litt i håpet om at det var en grei klokke jeg gjerne ikke hadde hørt om, men fant da dessverre fort ut at det ikke var det når jeg begynte å titte litt på nett. Jeg spurte også henne først om det var greit at jeg sjekket litt rundt klokken da jeg liker å ha litt historie om selskapet evt klokka osv... Noe jeg har på de andre klokkene mine :)

Hun syns det er veldig dumt, men tar det ikke tungt på den måten jeg fryktet hun skulle gjøre, hun fant tross alt en drit lekker klokke som traff midt i blinken på min smak noe jeg virkelig også har fortalt henne :) :)
 
Redigert:
Det er en gave og klokka ser bra ut den. Er du enig, så drit i førpris/nåpris. Kos deg med den og ikke minst med fruen som overrasket deg med flott gave. Hun setter tydligvis pris på deg ;D
 
Redigert:
Det er en gave og klokka ser bra ut den. Er du enig, så drit i førpris/nåpris. Kos deg med den og ikke minst med fruen som overrasket deg med flott gave. Hun setter tydligvis pris på deg ;D

Nå er det ikke nødvendigvis prisen som hovedsaklig er problemet men at man har betalt en høy pris for ett "no name" brand...

Når det kommer frem at klokken ikke er verdt prisen som er betalt, er ikke det på sin plass syns jeg når man finner ut at det er noe "fake lort" man har fått levert. Og det er jo selvsagt overhode ikke fruen sin feil, og hun har jo handlet i god tro en grise lekker klokke for all del, men jeg er uenig i at man skal tie om man vet at det er brukt mye penger på noe man nesten kan kalle lureri...

ærlighet varer lengst

Jeg kan nå meddele at jeg har fått returblanket fra nettbutikken hvor den ble kjøpt, det kaller jeg god service.
 
Redigert: