Webside program

KAB

Medlem
30. juli 2010
Innlegg
407
Hei,
Er totalt uerfaren på websider og den tekniske biten / koding etc.
Har et domene jeg kun skal lage en enkel forside til for å ha noe der. Tanken på sikt er å etablere butikk.

Noen som har tips til program (fortrinnsvis til mac) som kan brukes og som ikke krever koding av meg?
Gratis er alltid best, men kan legge noen kroner i det om nødvendig.

// KAB
 
Wordpress...
Blir ikke enklere, kan hjelpe deg om du vil :)

#nocharge

Stemmer i her. Wordpress er så enkelt og bra du får det. Eller så komplisert du måtte ønske å gjøre det. Husk bare på å bruke wordpress.org på eget domene, og ikke bloggplattformen wordpress.com :)
 
Sikkert interessant lesing:
http://www.websitebuilderexpert.com/squarespace-vs-wordpress/

Wordpress er supert, men til dette bruket er jeg overbevist om at squarespace er suprere.
Et av problemene med wordpress er oppdateringer, og tredjepartsmoduler som ikke følger oppdateringen osv.

Er på Squarespace nå, men er overbevist om at det ikke blir på permanent basis. Er litt tynt med muligheter for redigering da det er litt for forhåndsbestemt og få maler å jobbe på. Er ikke imponert akkurat.
Kikket litt på webhuset og det ser interessant ut though. Er i den spede begynnelse her, så jeg vil teste litt rundt først.

Skal møte en kompis som lever av webdesign og netthandelsoppsett og får høre hva han har å si. Kan vel garantere at han forsøker å selge inn sine egne tjenester istedet for å anbefale webløsning:)

// KAB
 
Mulig det er forskjell i produkt, men jeg opplever squaeespace som ganske fritt, men det tar litt tid å sette seg inn i. Du setter jo opp blocks og gallerier, bilder osv akkurat der du vil med malen somutgangspunkt
 
Det er klart det er forskjell i produkt, men squarespace oppleves som litt...ja - square for min del.

Et par eksempler:
Har du ikke formatet på bildene dine akkurat slik de bør være, kan du glemme å redigere dem inn i malene i Squarespace. Jeg har enda ikke funnet en eneste mal som takler et helt normalt bilde jeg gjerne vil bruke på en OK måte uten at det kappes i sidene på bildet.

Tekst på siden kan du få der malen sier du kan få tekst, men å få teksten i en annen farge har jeg ikke fått til enda.

En logi blir enten altfor liten eller altfor stor. Jeg klarer ikke se hva som skal til for at den passer til stedet hvor jeg vil ha logo.

Blocks, gallerier og bilder akkurat der du vil er å dra det litt langt...man er prisgitt malene.

Mulig jeg må jobbe mer med, men jeg er ikke blåst av stolen av hvor fleksibelt det er enda.
 
ahhh...da var det sikkert at jeg bare hadde versjon 6.0 :cool::rolleyes: det løsner sikkert med 7.0