Vurderinger ang brukt 5-serie 2011-2012.

5 serie....

Lite snakk om motorstørrelse her... Er man ut etter "skallet" eller kjøreopplevelsen? Valget bør være 525 før eller etter 2011. Og selvfølgelig med x-drive.

Hei

Jeg jobber hos en BMW-butikk og vet etterhvert hva folk er på jakt etter i en brukt 5-serie Touring.
Det første er M-Sport, og utelukkende med skinn. Comfortseter er et pluss, men de fleste tar til takke med sportsetene som er standard i M-Pakke.
Panoramatak og elektrisk hengerfeste er et must. Samme med Dab-radio og navi pro.
Alle farger som leveres til M-Pakke er greit nok, virker det som. Det er heldigvis ikke alle fargene man kan kombinere med M-Sport.

Ting som comfort access og head-up er ting jeg personlig ikke hadde klart meg uten, men bilen selges enkelt uten.
Et oppgradert lydanlegg er også smart, men toppmodellen som heter professional eller Harman Kardon (avhengig av årsmodell) er ikke nødvendig.

Ser enkelte mener man bør ha 525d xDrive. Da ville jeg heller gått for en nyere 520d xDrive. Hvertfall dersom vi kun skal snakke økonomi.
525d er "død". Det vil si at vi ikke selger en eneste en lenger. Ny, altså.
Folk velger enten 520d eller 530d for å få sekser.

Uansett hvordan utstyr du havner på tror jeg de fleste som har fulgt denne tråden er enig i at du har noe bra i vente.
Lykke til!