Vostoc komandirskie ussr

Medlem
27. des. 2013
Innlegg
111
Sted
Haugesund
Aftens...

Hadde en liten Ebay avsluttning på 2014.
Denne kom plutselig i posten, jeg har ingen info om den når det kommer til år osv.
Men tenkte jeg kunne hive ut noen bilder da jeg syns den er ganske så rå ;)

Har ikke gjort noen ting med den, bør vel gå over å polere litt.

IMG_20150101_202850_zps3284098d.jpg


20150101_194505_zps6f638f9f.jpg


20150101_194547_zpse9858c1a.jpg


Satte på en brun skinn reim, syns det ble meget oppegående :)

IMG_20150101_211437_zps348acd81.jpg
 
Gratulerer med tøff "russer"! Den synes jeg du skal beholde :)

Har selv en tilsvarende, men uten dato.
 
Veldig artig russer!
Jeg har to slike! Den ene fikk jeg av min far da han hadde vært i Berlin etter Murens fall. Den husker jeg at jeg brukte en stund før den stoppet. Så kjøpte jeg senere en som fortsatte å gå.

Grautlerer med flott russer!

:cool:
 
Det hører med til min historie med denne Tank'er klokken at jeg brukte den en tid.... (som skrevet over).
Den sluttet å virke, og ble liggende i skuffen. Etter mange mange mange år oppdaget jeg, eller det var min bror, en maken på TZ. Da måtte jeg bare ha en for å vekke opp gamle minner. Det gikk fint og den ble mye brukt. Klokken ble brukt i rotasjon med andre, men etter en litt "hyppig bruksperiode" fikk jeg litt utslett på håndleddet. Jeg er er usikker på årsak, men det ble til at denne fine klokken fikk skylden. Den har blitt mindre brukt etter det. Derimot; det artige var at jeg bestemte meg for noen måneder siden å se om jeg kunne fikse den som ikke gikk! Det hadde vært et Urmaker-Kurs her på TS og det å skru klokker er gøy!

Så... Skal se om jeg kan få frem bildene...
Det som møtte meg var dette:
WP_20140219_22_31_03_Pro.jpg


(den med lenken er den som virker. Lenken er russisk original lenke. Hva som har skjedd med den andre er uvisst. Derimot... min bror husker ikke helt, men ser ikke bort i fra at han har "sett på den" tidligere. Enten har han spist opp delene, eller så lurer jeg på hvordan det gikk med meg og tiden før....)

Til vanlig ser de slik ut.

WP_20140219_22_25_54_Pro.jpg



:cool:
 
Redigert:
Se den du @petterhg, her har noen tuklet med noe ja ;) hehe.
Liker alltid historiene som følger klokkene ;)
Ser at den til venstre ikke har kronebeskyttere, tøft.

Ser det står 17 jewels på dine men ikke på min.
Finner ingenting om dette noe sted, lurer på hvorfor?
 
Redigert av en moderator: