Vis oss din IWC Ingenieur

IMG_0716.jpeg
 
gratulerer med fin klokke, må være en av de første i kongeriket.
hvordan foregikk anskaffelsen?
 
gratulerer med fin klokke, må være en av de første i kongeriket.
hvordan foregikk anskaffelsen?
Takk takk. Regner med at det ikke har kommet så mange til Norge foreløpig nei, i og med at den er litt «brysom» å få tak i og hentet hjem osv. Hun jeg handlet med i Zürich mente på at de hittil hadde levert ut ca. 10 Ingenieurer hittil, og at de hadde grei tilgang på de siden de ligger ikke så langt fra Schaffhausen. Men man skulle vel tenke at det snart burde være mulig med høyere produksjon og levering av denne siden den ikke burde være altfor komplisert å produsere hverken ift materiale, finish eller urverk…
Jeg bare kontaktet noen i IWC og hørte om det var mulig å bestille, og så etterhvert fikk jeg en bekreftelse på ordre. Så fikk jeg for en måneds tid siden bekreftelse på at jeg kunne «få» en klokke, men at denne måtte hentes i Sveits, siden det var de jeg hadde hatt dialog med. Så da avtalte jeg å hente den i Zürich. Betalte på forhånd med all time low kronekurs, får forhåpentligvis litt moms igjen fra Sveits, og momset den inn i Norge. Anskaffelsen er kun gjort med hjertet, og på ingen måte med hodet… Men jeg forstod nå på tolleren at all info som vi la inn av modellnr og serienr blir nå registrert og tatt vare på i deres systemer, og det føles jo greit. Det var litt av det praktiske…..
 
Redigert:
Var en tur innom en IWC Boutique i oktober, hvor jeg spontant satte meg på venteliste til Ingenieur grønn urskive (IW328903).
Fikk mail i forrige uke om at klokken var ferdigstilt. Jeg trodde ikke de kom til å kontakte meg, og prislappen er for høy med fortolling. Tror jeg regnet på det til å bli ~ 180 000 NOK med mva. Jeg takket høflig nei og unnskyldte for å kaste bort tiden deres. Ba de om å gi den til neste person på listen.
Slenger med litt wristshots til TS.

77D7D921-06D0-4616-9EC0-6DB390465744_1_201_a.jpeg


39563B39-8BCE-4E7B-8264-E407F8B80D76_1_201_a.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Kul klokke, men prisen er for høy. Det er ikke mange årene siden Nautilus lå i det prisleiet…