Vintage Sunday! Nyankommet :)

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Jeg sendte nylig min Autavia 11630 til et lengre luksus-opphold på spa i Sveits, det hadde den fortjent. Men erkjennelsen av at jeg kom til å være uten en Autavia i flere måneder ble for tung å bære. Jeg tok grep :mrgreen:

Heuer Autavia 73663, Siffert-farger, Valjoux manuelt opptrekk 7736. Tidlig 70-tall.

Uret er i virkelig fantastisk original stand! Og med en flott original/tidsriktig boks :D

Klokkebilder136.jpg


Klokkebilder137.jpg


Klokkebilder140.jpg


Klokkebilder141.jpg


Klokkebilder145.jpg


Klokkebilder146.jpg


Klokkebilder147.jpg


Klokkebilder151.jpg


Jeg er definitivt på Heuer-kjøret! :roll: ;) 8) Resten av familien ønsker velkommen ...

Klokkebilder130.jpg
 
Hei Anders gratulerer så mye!

Det så ut som en riktig godbit, jeg tok et lite nettsøk etter å ha sett den som nå er på SPA(lol) og fikk inntrykk av at "siffert" dial var stas.
Jeg er selv stor fan av chronografer og syns Heuer virker som et interessant kjør å være på.
vh
Jonas

(Men ALT har jo sin pris, og når det gjelder ur er prisen ofte i et betydelig antall kroner og øre:((()
 
Takk, Brio og J.Cat!

Siffert-skiver har en tendens til å øke prisen med 50% - 100% i forhold til andre fargekombinasjoner. Alt for å få hvit skive med blå detaljer ;)

Min "hvite med blå detaljer"-Autavia pleier å kalles "manual Siffert" eller "3-register Siffert", men jeg har noen puristiske tendenser som hindrer meg i akkurat det. Jo Siffert bar den første automatiske (kal 11) hvite med blå detaljer 1163T Autaviaen med "Chronomatic" over Heuer-logoen. Det er Jo Siffert Autaviaen. Jeg er med på å utvide klassen til også de etterfølgende 1163 med kal 12 og samme farger, men ikke lenger enn det.

Men det er et lekkert ur! Jeg liker jo 3-6-9 kronografer veldig godt også, ref Daytona ;)

Jeg liker dessuten spesielt godt Autavia kassen, det er en av mine desiderte kasse-favoritter. Det tøffeste 70-tallet produserte etter min mening. Og faktisk så er de senere Autaviaene fra begynnelsen av 80-tallet (før TAG) kanskje enda hvassere. De er noe mer kantede og bezelen ser litt kraftigere ut. En flott kasse!

Ta en kikk på OnTheDash.com og HeuerAutavia.com for meget godt informert info om Heuer og Autavia!
 
Jøsses!

Grattis med enda en lekker vintage Heuer! :D

PS: Det er en flott Heuer Regatta chronograph på TZ sales corner.. ;)
 
Supert kjøp Anders!
Tre reg. Autavia er kule klokker., og "Siffert" er den peneste av dem. Min favoritt er nok heller militær-utgaven..... Den er et sjeldent syn, dessverre.

Jarl

11dialHS.jpg