Vintage Seiko Quartz SQ

Medlem
22. nov. 2010
Innlegg
462
Sted
Bergen/Stavanger
Etter mange år i en mørk skuff, fant min farfar endelig denne klokken og ga den til meg:D Den var litt sliten og trengte en oppussing, og nå etter 1 mnd hos urmakeren er den endelig på håndleddet mitt!

Før reparasjonen!

En løs skive, litt riper, støv og et dødt batteri.

Etter reparasjonen


Ren og pen, skiva på plass, justert lenke og et nytt batteri!:p
 
Seiko Quartz

Jeg liker designen på denne. Medio 80-tallet, eller?

Ja det er et veldig rent og enkelt design, samtidig som den virker elegant. Den har et tidløst design. ;)

Når det gjelder hvilket år den er fra, så kan jeg ikke si det sikkert. Men den er fra midten av 80-tallet en gang. Vet du noe om verdien på denne type klokke i dag?

Torje;)
 
Jeg er nok ikke den rette å spørre, men mitt inntrykk er at 80-talls quartzur ikke er verd mer enn noen hundrelapper - hvis de er hele, pene og i orden. Om det skulle være et veldig sjeldent ur - altså få produserte - kan de kanskje være verd litt.

For deg er det nok affeksjonsverdien som er størst. Jeg har selv noen gamle (1920-1960) klokker som er arvet etter far/bestefar, men selv om det er mekaniske ur og jeg synes de er fine så er de ikke verd mange kronene.
 
Som minuteman er inne på er ikke din klokke verdt noe særlig i kroner og øre, men i affeksjonsverdi kan den være verdt mye :) Så kos deg med klokken og dens historie :)