Vintage seiko prosjekt

Medlem
2. mai 2009
Innlegg
374
Hei igjen alle! Jeg har fått pappas gamle ungdomssklokke, det er en seiko fra 1971. Og det er i grunn det eneste jeg vet. Etter formen og dømme ser det ut til at den kanskje er laget som et tilbud til de som hadde lyst på en Omega Dynamic, men ikke hadde rå.. Den er i alle fall en kasse som er ganske lik i formen. Noen som vet noe mer om den? Planen er i alle fall, og få på et glass, vet ikke om den hadde plast eller glass orginalt, men tipper kanskje den hadde plast? Går i alle fall for det den hadde originalt. Sekundviseren har fått meg seg en smell, men vet ikke om jeg skal gjøre noe med den. Det er en mekanisk klokke, men den går ikke. Håper det ikke er så mye som må gjøre med den. Tror jeg skal gå for en rem med farge, gul eller rød kanskje.

Detter er sikkert et klokke mange av dere har sett før, på andre fedre, eller kule fettere, eller kanskje dere har hatt den selv?

Inge
 
Affekesjonverdi har den. Så tar den med til en urmaker i morgen, han skal se hva som evt må til. Glasset som du også påpekte var av plast, men en seriøs "høy bue" type spaceage, vet ikke om det går ann og oppdrive lenger, men plast koster jo ikke mange hundre kroner og få på plass. Takk for link!

mvh

Inge