Vintage Seiko fra ebay

Medlem
17. nov. 2010
Innlegg
52
Sted
Oslo
Hei! La denne ut i feil forum, flytter den derfor hit.
Mange fine klokker som er billig, men er usikker på kvaliteten. Er jo bare å prøve selvfølgelig, men er det noen som har erfaringer rundt dette? Har gjort endel research og funnet en selger som heter Jolswatch som virker seriøs. Han har denne til salgs. Ganske fet mener nå jeg...

Anstein
 
Klokken ser fin ut. Beskrivelsen ser ut til å stemme, inkludert verket som er det finere 6306 istedenfor 6309 som er mye vanligere. En original 6309 i god stand går for 250-350 usd. En original 6306 går for 450-650 usd. Kun verket skiller dem.

Dette er en 6306 men med nye visere og skive. Fin klokke, men lite verdt i samleres øyne.
 
Så nå at du hadde linket til en annen klokke enn i den originale posten... Dette er en 6309, men fremdeles med nye visere og skive (Scubaproskiven er kun på noen 6306).

Den er også polert, noe som ikke alltid er like heldig på denne modellen, men den ser ok ut og er verdt max 200 usd i mine øyne.
 
Vil bare at du skal ha det i bakhodet som jeg sa om asia-selgere i den forrige tråden. ;)
 
Er nikke ute etter et investeringsobjekt for samling, synes klokka er kul. Sjekket med linken du sendte, det ser bra ut. Grunnen til at det er en annen klokke enn den jeg postet først er at jeg sjekket forhandleren. Takk for gode tilbakemeldinger.

Anstein
 
Det ble handel av linken over. Totalt 180$ (ink frakt som vistnok skal ta 4-5 dager). Tilbakemelding rundt det hele kommer.

Anstein
 
Ankommet

Klokka kom endelig, og er vel enkelt og greit bedre enn forventet. Dette er overhodet ikke et samleobjekt, både visere, bezel, rem og skive er aftermarked, men jøss for en kul klokke. Holder tiden bra også. Alt i alt en genial hverdags-beater. Eneste skåret i gleden er Nato-reima som aldri kom ( fra Singular straps), men de har lovet å sende en ny.
 
Har ikke hjerte til å legge ut bilder før jeg får den på en skikkelig Nato. Gummi-reimene til Seiko er rett og slett for sløve...
 
Bilder

Beklager elendige bilder, men forhåpentligvis bedre enn ikkeno':

6309-7040-2.jpg


6309-7040-1.jpg


6309-7040-3.jpg


Etter seks uker kom endelig nato'n fra Singularstraps. Faktisk tredje forsøk, de to første forsvant sporløst i posten. Selv om det hele tok svært lang tid må jeg gi ros til gutta på SS. God kommunikasjon hele veien.