Vintage Rolex Speedking

Medlem
27. sep. 2012
Innlegg
217
Hallo! Fant en Rolex jeg likte veldig godt på eBay - en Rolex Speedking fra 50-tallet. Det er en auksjon og prisen er på £500. Hva synes dere? Søkt litt rundt på 50talls Rolex klokker liker dem veldig - mange som har veldig høy pris, men denne var en av de rimligere, synes jeg.

$T2eC16F,!%29cE9s4PsNS4BRCV0RYnLg~~60_57.JPG
 
30mm case, har slanke håndledd så tror den vil passe!

Aiai, har du prøvd så små ur tidligere? Jeg har relativt små håndledd kanskje jeg heller mer mot normalen men de er iallefall ikke store. Første gang jeg prøvde en vintage precision fra rolex(34mm) fikk jeg ett realt sjokk på hvor liten den va! Så jeg ville prøvd noe på samme størrelsen for å få god følelsen først :) Ellers er den veldig pen!
 
Tøff klokke, men kan som sagt være vanskelig å finne deler til den. Står det noe om sist service ol?
30mm er ganske smått, men hver sin smak på det.
Hvis du absolutt vil ha en Rolex til en "rimelig" penge, ville jeg heller spart litt til å kjøpt en eldre DJ, noe som dukker opp en gang i blandt her på Tidssonen.
Men liker du klokken, go for it :)
 
Jeg har veldig tynne håndledd (15,5-16cm). Kjøpte nylig en Rolex Precision som måler 34,5mm uten kronen. Personlig føler jeg det er min smertegrense hva gjelder størrelse. Kjøpte en gammel Omega til fruen som måler 30mm, jeg ble som nevnt over veldig overrasket over hvor lite det egentlig er!
 
30 mm er lite! Tror du egentligvil ha 34-35, selv om du har små håndledd. Du prøve en tilsvarende på hånden før du byr :)
 
Ok! Tusen takk for gode tips, skal prøve noe i tilsvarende størrelse!
 
Hallo, igjen!

Målte og prøvde litt forskjellig i stad. LeCoultre uret jeg vanligvis bruker er 33mm uten justeringskronen. Så den Rolex'en er litt mindre. Jeg foretrekker mindre klokker på armen, og jeg liker særlig urskiva på den Rolexen. Venter på svar fra selger angående frakt til Norge. Dette blir mulig min første Rolex hvis jeg får tak i den.

Nome93
 
Selger skriver på annonsen at den ble kjøpt for ca 3 år siden da hadde den vært nylig på service. Klokken holder tiden veldig godt i følge det som står der.

Tøff klokke, men kan som sagt være vanskelig å finne deler til den. Står det noe om sist service ol?
30mm er ganske smått, men hver sin smak på det.
Hvis du absolutt vil ha en Rolex til en "rimelig" penge, ville jeg heller spart litt til å kjøpt en eldre DJ, noe som dukker opp en gang i blandt her på Tidssonen.
Men liker du klokken, go for it :)
 
Hei, du spør om råd men linker ikke opp objektet slik at vi kan vurdere. For oppgitt pris kan du få mye kult vintage, men kanskje da ikke med Rolex logoen.. Men hvis det er det viktigste så. :)
 
Det er sant det! Kunne tenkt meg en svart LeCoultre Futurematic!

Hei, du spør om råd men linker ikke opp objektet slik at vi kan vurdere. For oppgitt pris kan du få mye kult vintage, men kanskje da ikke med Rolex logoen.. Men hvis det er det viktigste så. :)
 
Redigert:
Hvis Oyster designet appelerer kan du jo også ta Tudor med i betraktningen. Mye spennende til
overkommelige priser. Her er min 7966 fra midten av 60`tallet. Radium viserene lyser ennå:)

IMG_2828b_zps8978ac48.jpg
 
Hallo! Jeg snudde i døra, går ikke for det uret! Hvis man ser på "Speedking" merket på urskiva ser en at det står
"Speed King" med mellomrom - det er ikke vanlig. Har søkt rundt og sett at ingen andre har slikt mellomrom. Fant derimot en annen Rolex.

$T2eC16Z,!yEE9s5jGKDiBRbIowBWRw~~60_57.JPG


$T2eC16R,!%29cE9s4PtHh3BRbIn6Pblw~~60_57.JPG