Vintage Rolex (jo eldre, jo bedre)

Medlem
9. nov. 2014
Innlegg
34
Heisann. Kan meddele at jeg endelig har investert i et automatisk urverk! Gikk innom urmakern her i byen og investerte i en Certina DS Action. Fantastisk kul klokke som jeg er meget fornøyd med!

Men så til saken.. jeg er litt hekta på gamle klokker for tiden, har blandt annet et Longines lommeur ifra oldefaren min, uret er ifra 1925 og i fantastisk god stand, stor stas til dress ved spessielle anledninger.

Jeg har er nå ute etter en Rolex, og tanken er at jo eldre, jo bedre. Ser på chrono24 at det finnes noen skikkelig gamle til salgs, noen er fra før krigen. Ser imidlertid også at det er mye merkelig, mye som mitt utrente øye ser med en gang at dette er redial osv..

Er det noen som har peiling på hvor man kan handle vintage Rolex, gjerne fra noen som er ærlig og redelig?

http://www.chrono24.no/rolex/vintage-rolex-oyster-date-precision-manual-hand-winding-preo--id3109646.htm?dosearch=true&query=vintage+rolex&searchexplain=1&sortorder=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm <-- Denne har et utseende som jeg synes ser bra ut, men jeg er ute etter noe som er helt originalt, ikke repainted dial osv.

Jeg skal en ukestur til Huddersfield i England i starten av mars, finnes det noen plass der og få kjøpt noe kanskje?
Tror jeg setter maksgrensen på ca 10 000,- på en så gammel klokke, er dette mulig?
 
Vintage watch company går jeg rett forbi når jeg er i London.
Dyreste og meste arrogante dealeren jeg noengang har truffet.
Klokkene du Lasertorsk har linket til hadde jeg holdt meg unna, hvis det lukter fugl så er det som regel fugl.
Rolex fra Inda nei takk. Den du linker til fra Tyskland er 30mm, selv dama mi gidder ikke bruke 30mm lenger.
 
Jeg har vært inne på http://www.vintagewatchcompany.com/ og siklet i timesvis allerede, men som nevnt tildligere så er har de noen priser som er helt hinsides.

Får bare fortsette og følge litt med og se om det dukker opp noe. Det klokkene jeg linket til var bare for å vise hvilket utseende på en klokke jeg liker, ikke for at de klokkene er aktuelle på noe som helst måte.