Vintage Omega Seamaster fra Chrono24, hjelp:)

Medlem
4. des. 2012
Sted
Oslo
Har lenge vært lysten på en vintage modell fra Omega, og de gamle Seamasterne er ganske lekre.
Ikke så lett å få tak i her i Norge alltid så da er nettet neste mulighet. Men som alltid er det jo mye humbug og snusk. Derfor må jeg spørre om noen med litt peiling her inne kan se over denne fra Chrono24?? Mener å ha blitt fortalt at caliber 300 og 500 er det man skal gå for? Noen spesiell grunn til det? Tak på forhånd for all hjelp.

Omega Seamaster Automatic Date Steel Men's Wrist Watc til salgs for kr*4*979 fra en Trusted Seller på Chrono24

Har lenge vært lysten på en vintage modell fra Omega, og de gamle Seamasterne er ganske lekre.
Ikke så lett å få tak i her i Norge alltid så da er nettet neste mulighet. Men som alltid er det jo mye humbug og snusk. Derfor må jeg spørre om noen med litt peiling her inne kan se over denne fra Chrono24?? Mener å ha blitt fortalt at caliber 300 og 500 er det man skal gå for? Noen spesiell grunn til det? Tak på forhånd for all hjelp.

Omega Seamaster Automatic Date Steel Men's Wrist Watc til salgs for kr*4*979 fra en Trusted Seller på Chrono24

Den er grei den, men skiva er restaurert. Så spørsmålet er om du vil ha original skive.

Kaliberet og referansenummeret stemmer også.

Men husk at disse ligger ofte ute på finn.no til samme pris, og de trenger du ikke å momse inn i landet. Kanskje ta en titt der?

Omega-kalibrene du nevner er bra, 500-serien går muligens noe mer nøyaktig. Men det tror jeg blir flisespikkeri. :) Selv går jeg for 500-serien, med unntak av krono-kaliberet 321, da. Disse kalibrene er noe av det beste Omega har laget, og er tilnærmet like nøyaktige som de fleste moderne mekaniske urverk. Dessuten er det godt med deler å få, slik at service ikke blir et problem.