"Vintage" GMT "coke" vs ny GMT "Police"

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Sted
Ingensted
Jeg har en eldre GMT "Coke", men har fått vanvittig lyst på den nye GMT'n med blå/svart bezel.

Det er uaktuelt for meg å beholde min gamle GMT, hvis jeg kjøper den nye GMT'n.
Dette både pga økonomi og fordi jeg ikke ser poenget med å ha 2 "like" klokker i min beskjedne samling.

Jeg er ekstremt ambivalent til dette, elsker min gamle GMT og er i det ene øyeblikk innstilt på evig "troskap", for i det neste - være klar til å løpe til nærmeste AD for å bestille den nye.

Har sonen noen gode rasjonelle og/eller urasjonelle argumenter, for/imot et bytte fra gammel til ny GMT?

Jeg har en eldre GMT "Coke", men har fått vanvittig lyst på den nye GMT'n med blå/svart bezel.

Det er uaktuelt for meg å beholde min gamle GMT, hvis jeg kjøper den nye GMT'n.
Dette både pga økonomi og fordi jeg ikke ser poenget med å ha 2 "like" klokker i min beskjedne samling.

Jeg er ekstremt ambivalent til dette, elsker min gamle GMT og er i det ene øyeblikk innstilt på evig "troskap", for i det neste - være klar til å løpe til nærmeste AD for å bestille den nye.

Har sonen noen gode rasjonelle og/eller urasjonelle argumenter, for/imot et bytte fra gammel til ny GMT?

@Gin les din egen beskrivelse av lykken det var å finne igjen "Sophia Loren" og tenk etter... vil du virkelig bytte henne ut?
http://www.tidssonen.no/forum/utpakking-unboxing-24/%94sophia-loren%94-you-have-been-missed-16689/

Redigert av en moderator:
Med fare for å tråkke en del vintage fan boys på tærne her; i min verden er nyere lik bedre :)
Eldre Rolex sportsmodeller er fantastiske klokker, så ikke misforstå :) Den eldre Gmt'en har en fin egenskap i at den kan være tre i en, coke/pepsi/black. I tillegg er det vel som nevnt her litt historie med i bildet :)
Når det er sagt må jeg si at den nye serien sportsmodeller med maxikasse gjør mye mer ut av seg på hånden og kvalitetsfølelsen er langt foran.

Enkelt.

Du beholder Sophia, som er flott og utvilkosmt har affeksjonsverdi for deg, og sparer opp til BLNR, slik at du eier begge. De er mer enn forskjellige nok til å forsvare en plass i samlingen :cool:

Enkelt.

Du beholder Sophia, som er flott og utvilkosmt har affeksjonsverdi for deg, og sparer opp til BLNR, slik at du eier begge. De er mer enn forskjellige nok til å forsvare en plass i samlingen :cool:

Mikke har rett, dessuten er det bare en Sophia, mens BLNR blir pumpet ut av fabrikkene i et tempo som gjør at du kan få tak i den når som helst.

Jeg synes uansett ikke at de er spesielt like.

Oppsummert: Ja takk begge deler!

Altså, du rørte en hel haug med horologiske nerdehjerter her med reunion historien din med the fat lady!!! Nei nei nei, dette MÅ du ikke gjøre, du kommer til å angre som ei bikkje.
Har selv både 116610LN og en 1680, og selv om maxicasen løper sirkler i tre dimmensjoner rundt 1680'n, så er det utvilsomt at 1680'n er den som gir meg mest god-følelse og om jeg kommer i en situasjon hvor kapital må frigjøres, er 1680 nok det siste som går.
Sophia Loren har sjel og sjarme, mens BLNR "kun" er perfeksjon men uten tilsvarende unikhet.

Nei, kos deg med denne, spar på siden og kjøp en av de som garantert kommer til å ende opp på k/s her før eller siden.
My two cents:D

Redigert:
Støtter meg til alle de andre her, du kommer til å angre dypt på salget av Sophia etter en stund.

Og GMT BLNR går ingen steder, det er en klokke du kommer til se mer og mer av på K/S-sidene i tiden fremover.

Det er såpass forskjellige klokker, at du kan fint ha de begge to, selv om det må innebære at du må spare opp for å kjøpe en BLNR. Vent heller et år ekstra enn å selge Sophia!

Uansett hva du gjør, så må du ihvertfall tenke deg gooooooodt om. Og husk på hva som skjedde forrige gang:p