Vinkjeller - skap - oppbevaringskrok

adio

Støttemedlem
Medlem
24. des. 2009
Innlegg
1.574
Sted
Bergen
Hei,

Jeg har all min vin ("all min vin".. haha) i kjelleren i dag. Det er en halvfuktig kjeller som ikke egner seg til så voldsomt mye.
Etter å ha fått inn en heavy duty avfukter er det nå forholdsvis tørt der nede, og jeg ser at jeg kan nok innrede kjelleren. Ikke soverom etc, men kanskje gjøre litt mer ut av en "vinkjeller" og treningsrom e.l.

Hvordan oppbevarer du din vin? #vinkjellerinspo
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Da jeg bor i leilighet har jeg et integrert Norcool Cave-skap på kjøkkenet. Disse skapene finnes også i frittstående varianter. For meg falt valget på Norcool da skapene praktisk talt er lydløse og muligheten for inndeling av soner.
Siden du skal oppbevare vin i kjelleren antar jeg støynivå ikke er første kriterie:)
 
Jeg har et innebygget vinskap i kjøkken som tar ca 25 flasker - men dette ble litt lite så jeg endte opp med å kjøpe et frittstående vinskap med plass til ca 75 flasker som jeg kan ha i en bod. Det viktigst er vel at vinen blir oppbevart liggende, i passe kjølig temperatur og at temperaturen ikke svinger for mye. Dette er nok først og fremst viktig dersom du har tenkt å la vinflaskene ligge i årevis. Endte du opp med å lage en vinkjeller?