Vinglete klokkeinteresse

Medlem
28. juli 2011
Sted
Norge
Hei,

Har nå holdt på med klokker en del år. Superflipper er vel en rett betegnelse-) . Trodde for en stund siden at Rolex var det rette valget for meg. Hadde Daytona, Sub og Explorer i samlingen, men fikk ikke godfølelsen. Daytona og Explorer røk ut før jul, mens Submarineren har vært med meg til nå. Hulken har jeg handlet 3 ganger, men i går røk den ut, og jeg er foreløpig ferdig med Rolex.(Sikkert dumt med tanke på verdistigning, men klarer aldri å holde på de). Sitter i dag med en Speedmaster, Blå Tudor pelagos, og en Legend diver. Føler at jeg endelig har kommet i mål,( hørt det før:) ). Er det slik at en aldri kommer til ro med denne hobbyen? Tidssonen har for meg vært en berikelse, og et lite helvete, siden jeg blir altfor lett påvirket av andres meninger:). Finnes det en medisin for dette, er vel egentlig det jeg lurer på:)?

Du har jo vært gjennom ulike modeller og lært av det. Akkurat dét skal man ikke kjimse av, for hele greia er for mange av oss kun en reise - og de ulike stoppstedene vi har hatt - gir rikere erfaringer slik at veien videre blir mer mot det vi liker best. De 3 klokkene du sitter igjen med; er en av dem en favoritt? :)

Det morsomme er jo at vi to har valgt stikk motsatt tilnærming. Så, det spiller ingen rolle. Det som betyr noe er jo at man er fornøyd med de valgene man har tatt - og skal ta.Så, da spør jeg: Hva har du blinket ut som din neste klokke? :D

• Liker
Reaksjoner: Asahi og TomB
for hele greia er for mange av oss kun en reise - og de ulike stoppstedene vi har hatt - gir rikere erfaringer slik at veien videre blir mer mot det vi liker best.
+1
Var også innom diverse fra Rolex, men endte til slutt opp med å flippe meg over til andre merker. Angrer ikke på valget, men kjenner et sug etter krone fra tid til annen. Som @Loevhagen er inne på så blir man tryggere på egne preferanser ved å prøve forskjellige klokker. Har selv slått meg til ro med at jeg neppe vil finne en kur mot flipping (nærmeste må være storgevinst i lotto så jeg slipper å selge), og godt er kanskje det. Den dagen man er helt fornøyd med samlingen mister man samtidig gleden av å drømme om noe nytt.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
mister man samtidig gleden av å drømme om noe nytt.
Det er sant, men samtidig er følelsen av en foreløpig tilfredshet i en samling noe eget det og.
Jeg kjenner litt på denne nå om dagen, og har satt et foreløpig punktum for denne galskapen med å få PO i hus. Denne blir i tillegg, etter all sannsynlighet boxfresh, slik at den blir som en stayer. Så gjenstår det bare å se hvor ferden går etter det.

• Liker
Reaksjoner: netrom71 og Loevhagen