Solgt Vin mot ur?

aek

Medlem
23. des. 2013
Innlegg
765
Sted
Akershus
Jeg har noen vinflasker i kjelleren som jeg ikke får meg til å drikke. Det går en grense for meg sånn rundt 500 kroner; vin som koster mer - eller er verdt mer - kvier jeg meg for å drikke... Jeg kjøpte dem på 90-tallet, fordi min datter ble født i 1988, så jeg hadde nok en tanke om at hun skulle få dem når hun ble voksen. Nå er hun jo godt voksen, men hun er nok mer opptatt av kvantitet enn kvalitet... Så hun får dem ikke! Hvorfor jeg kjøpte to fra 1989 husker jeg ikke, men jeg samlet jo vin allerede da. Jeg hadde adskillig mer fra den tiden, men det er konsumert gjennom årene.

Men så slår det meg, i og med min inntreden på dette forumet: Kanskje det finnes noen der ute som er litt gærnere enn jeg er, noen som kanskje kan være interessert i å bytte disse 6 vinene mot en klokke? Jeg ser at Polet skal ha vinauksjon til våren, men jeg er ikke ute etter mest mulig penger, jeg er ute etter mitt første kvalitetsur! Derfor lufter jeg dette her i stedet.

Alle vinene kjøpte jeg på Polet i Klingenberggata på 90-tallet, og de har vært lagret i min vinkjeller siden. Unntaket er DRC'en, som ble kjøpt i Italia på 90-tallet, men har vært i min kjeller siden da. Alle er helflasker (750 ml). Her er de:

1988 Chateau d'Yquem
1989 Chateau Lafite Rotchild
1988 Domaine de la Romanée-Conti Richebourg
1988 Sassicaia
1989 Sassicaia
1988 Solaia

Viner fra absolutt øverste hylle altså. Hvis noen er interessert i å bytte disse 6 vinene i 1 klokke er jeg åpen for forslag på PM!

6%20viner.jpg
 
Redigert:
Jeg har fått en del henvendelser, men ingen konkrete forslag; ikke så mye som et skambud!
Noen vil kjøpe alle vinene og noen vil kjøpe enkeltviner, men jeg synes salg er så kjedelig.
Jeg er åpen for alle slags klokkeforslag!
 
Jeg har fått tilbud om både klokker og penger, men det har i realiteten dreid seg om skambud (og det er lov i mine øyne!), som jeg har takket høflig nei til. Jeg gjør et siste forsøk - med en ny vri - nå, før jeg eventuelt legger vinene ut på vinauksjon i stedet. Vrien består i at jeg herved åpner for å bytte vinene mot en klokke som er verdt mer enn vinene, litt mer eller mye mer... Altså at jeg betaler et mellomlegg.

Noen forslag?