Villa i Frankrike eller Italia, sommeren 2016

Medlem
17. mai 2010
Innlegg
1.594
Sted
Østfold, Norge
Hei,

I stedet for å finne opp kruttet - kan det hende noen her har gode erfaringer med spesifikke hus eller utleiere i Frankrike/Italia. Aller helst Frankrike. Vi tenker 1-2 uker med minimum sengeplasser til 6 voksne og 4 barn, basseng, nett osv. Prisklasse? Tja, jeg vil ikke selge Pateken - men en Sub kan ryke :confused:

Kanskje et sted hvor TDF passerer?

Tips tas i mot med stor takk.
 
Kan anbefale dette stedet. Jobbet tidligere for firmaet som eier kåken, så jeg er kanskje ikke helt objektiv, men veldig fint hus med god plass. Men om det er liv, røre og strandferie dere er ute etter, er kanskje ikke dette det beste stedet.

shapeimage_2.png


http://www.villaifrankrike.no/Stig_og_Stein_Huset/Forside.html
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus
*bump*

Er kanskje seint ute for de mest spennende objekten i sørfrankrike/Italia noen som leid eller vært i Montenegro eller i nærheten nylig og kan komme med anbefallinger / fraråde :)
 
@adamskater Jeg har vært i montenegro-bosnia-croatia og har følgende råd avhengig av hva dere vil.
Rolig på strand med kids og ok mat etc:
Cavtat 20 min syd for Dubrovnik. En liten landsby med en peninsula (veldig fin å jogge rundt, en runde er 2,5 km) med flere strender (ikke sandstrand) og nok av serveringsteder. B.la en Sous Vide restaurant (https://www.tripadvisor.co.uk/ShowU...Cavtat_Dubrovnik_Neretva_County_Dalmatia.html)

Hvis dere ikke vil være så veldig stasjoner foreslår jeg følgende:
Det går både buss og båt til Dubrovnik for litt veksling i aktiviteter, shopping osv. Og jeg tviler på at det er dyrt med taxi. Dere kan leie bil i dubrovnik og ta en dagstur i Montenegro. Kotor-Cetinje-budva med innlagt badepause i bay of kotor er en fin dag. Tar ca 3 timer non stop å kjøre, hvilket betyr at dere virkelig kan stoppe å kose dere osv om dere planlegger det som en 8-10 timers dag. Husk gps på bilen.
http://www.dangerousroads.org/eastern-europe/montenegro/2286-old-road-from-cetinje-to-kotor.html
Det er ikke veldig farlig å kjøre i montenegro. Det går helt fint. Bosnia er farlig, for der er det litt galematias på trafikantene.
Om dere orker å gå litt så er bymuren i Kotor et must. De selger vann oppover jo lengre du kommer, men det er helt klart rimeligst å kjøpe i bunn. Ca 25% økning i pris pr avsats.
Jeg fant ikke boligen der vi bodde, men dette er i samme strøk: https://www.clickstay.com/croatia/cavtat/villa-maria-178040
Kort vei å gå ned til sentrum selvom det er bratt.
Eneste bakdelen med cavtat er at det går en del flytrafikk over som skal til dubrovnik airport. Jeg synes nå fly er helt ok kult, så det plagde ikke meg, og de slutter vel å fly sånn 10-11 på kvelden.

God tur; )

Edit: Montenegro er fantastisk, og spesielt naturmessig om sommeren. Men jeg synes montegreninsk mat er litt så som så, og det er en helt annen attention to detail i Croatia sett fra turistøyne. Croaterne er mer italienere i væremåten, mens Montegreninere er mer øst slik jeg oppfatter det.
Det er ikke problematisk å reise i montenegro, men Croatia gir deg mer ro. Budva i montenegro feks, er skittent, og strendene er stappfulle. Cavtat er på sett og vis Croatias svar på Kragerø (Rivieraen).

PS. Få med dere vannpola-matchene dersom det avholdes.

Inspirasjonsbilder:
Cavtat:
about-cavtat-croatia-1.jpg

odden2.jpg


6%206067-8.jpg


17037_635714557587150482.jpg


Montenegro:
Kotor med bymur i forgrunnen:
image6a.jpg


Fra kotorbukta:
Bay.of.Kotor.original.15951.jpg


Lei en litt sprek bil:
01kotor.jpg


Cetinje:

lovcen-national-park.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus
+1 på Cavtat.

Fin, men veldig liten by nær Dubrovnik.

Eksepsjonelt klart og fint badevann, men det er ikke noen sand på strendene (det er derfor vannet er så klart og fint). Rullesteiner og kråkeboller gjør at du bør/må ha badesko.
 
  • Liker
Reaksjoner: adamskater
@Entropy bra enabling her! Tenker da heller på bilder en rørlige bilder - men alle monner drar!
Gikk etterkvert å reservere bo i www.travelmob.com med PayPal (samme side/eier - men der med PayPal)
Så får vi sjå, utleier har 48h svarsfrist og han har samme objekt ute på AirBnb til +50% rate så vet ikke om han nøler for å se om han får noe derifra.