Vennedel av bryllup: Dress eller blazer/bukse?

Hva


  • Antall stemmer
    40
  • Avstemningen stengte .
Medlem
6. des. 2013
Innlegg
11.008
Skal i bryllup og paret skal vies midt på dagen, så ha familie på middagsfest og på kvelden samler de venner til en fest. Familen skal være på festen og vennene skal også spise middag.

Jeg er uenig med dama og trenger litt kvalifisert input fra dere.

Hun mener dress er det eneste rette. Jeg mener at en blazer / bukse combo går fint ann til en slik anledning.

Aldersgruppen på vennegjengen er rundt 50 år - og man feier ikke nødvendigvis med måte.
 
Redigert:
Selv om jeg er enig med @Hopalong så vil jeg si at det kommer litt an på hvor lista blir lagt av brudeparet.
Er dette ett formelt bryllup med hvit brud og brudgom i smoking så er dress det eneste valget, men om vielsen er litt uformell på tinghuset hvorpå brudeparet stiller pent kledd er nok blazer/bukse akseptert.

Håper dette hjalp :)
 
All in :)
White_tie_2.JPG


Men det sikre er nok dress, som du enkelt kan gjlre mindre formell som nevnt over :)
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen
Takk for alle svar og betraktninger. :)

Okeidå. Mumle, mumle, mumle - dama vinner - da blir det dress.
 
Enig med @adamskater, er du usikker så er er mørk dress alltid en vinner.

Er nok uansett lurt å gjøre litt research - i de aller fleste bryllup jeg har vært i har 90% av karene møtt i smoking.
 
Om ikke annet er nevnt i invitasjonen, og med mindre man vet dette er et par som følger de strengeste tradisjoner for skikk og bruk, så er nok dress, som nevnt, det tryggeste og mest fleksible. Den eneste dødssynden her er vel å overgå brudgomen.