Valuta spørsmål!

Medlem
24. april 2008
Innlegg
515
Sted
Trondheim
,Skulle sjekke i forhild til euro pga utenlandstur., det nærmer seg jo 9nok for en Euro!
er den noen som har ide om den kommer til å gå videre opp eller
om kanskje synker litt de nærmeste dager?
Alt blir jo spekulasjoner men noen gjetter kanskje mere kvalifisert enn meg.
huff a meg:((
 
Det blir vanskelig å spå :)
Mine grafer går i alle fall bare tilbake i tid....!

Kronen har nok svekket seg noe mot andre valuter den siste tiden, også merkbart i dag.

eurnok.JPG
 
Mye av svaret får vi klokka 14.00. i dag. Kronekursen er svekket fordi man nå regner det som ganske sikkert at sentralbanken setter ned renta med 0,5 prosent. Blir renta satt ned med 0,25 eller er fortsatt uendret, så blir kronekursen styrket, men skulle renta gå ned 0,75 eller 1, så synker nok krona også. Jeg er stygt redd for at Gjedrem tar mer enn 0,5 i dag. Det er bare ukvalifisert synsing fra min side, men det virker som om regjeringen har vært veldig opptatt av å få ned boligrenta for "folk flest" de siste dagene, og selv om rentesettingen ikke skal være politisk, så opplever nok Gjedrem et visst press for tiden.

Men alt dette vet vi om en time.
 
DJM skrev:
Det blir vanskelig å spå :)
Mine grafer går i alle fall bare tilbake i tid....!

Kronen har nok svekket seg noe mot andre valuter den siste tiden, også merkbart i dag.

Ja det var en kraftig svekkelse idag,1 Euro i cash lå på nesten
9kr hos dnbnor.:(( Samme tendens for Pund og dollar.
 
Euro'en er ikke så ille.

Hvis den går tilbake ca 0,6 er jeg fornøyd da den lå på ca 7,9-8 når dollarn var 5,2 ca.
 
Svekkelsen virker kanskje litt overdrevet, men som Santos-Dumont skrev skyldes det nok rentenedsettelsen.

Visstnok vil kronen bedre seg noe mot andre valutaer i tiden fremover mot nyttår.
 
Det overdrevne kommer av at investorer kvitter seg med det de har av kroner. Når oljen synker er ikke det en valuta å ha for mye av.

Når verden har fått tenkt seg om og funnet ut at den trenger litt olje likevel, så bedrer det seg nok. (får vi håpe :? )