Selges Vacheron Constantin 49005/000R

Medlem
25. okt. 2014
Vurderer å selge min høyst sjeldne VC Perpetual Calendar Chrono. Denne referansen ble produsert ca fra 1995-2000 i et relativt lite opplag (i underkant av 800 i RG og PT tilsammen) hvorav et veldig lite parti ble produsert med denne nydelige sorte guilloché skiven.

Kassa er 38mm men fremstår som noe større på armen. Det er fire pushers for å stille kalender og månefase. Klokka er drevet av det velprøvde og velkjente 1136QP urverket.

Klokka er i meget god stand og er lite brukt ettersom den stort sett er brukt ved spesielle anledninger. Den står på en mørkegrønn alligatorreim, hvilket den kler enormt godt, og så følger den brune reimen på bildet med i tillegg.

Jeg sendte klokken rett til VC da jeg kjøpte den i 2021 for full overhaling og utstedelse av arkivutskrift. Har kvittering på dette og klokka, naturligvis.

Det ligger en håndfull ute på Chrono24 til 350-440k, alle i den minst sjeldne kombinasjonen med hvit skive og RG kasse. Jeg lufter min for salg for 425 000,- men er åpen for bud da denne er litt vanskelig å prise. Skal man ha noe tilsvarende i dagens lineup fra VC, PP el. er prisen som kjent 3-4x dette. Dette er mao mye klokke for pengene i dette sjiktet.

Klokka befinner seg i Oslo og kan sees etter verifisering av ID og nærmere avtale. Jeg kan sende flere bilder ved forespørsel.

IMG-20210223-WA0009.jpeg

Bump med flere bilder og ny pris på 400k
image.jpg
image.jpg

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    144,2 KB · Visninger: 0
  • image.jpg
    image.jpg
    196,4 KB · Visninger: 0