Hei,
Jeg står på liste for en helgull Daytona, men har med tiden blitt mer og mer usikker på kjøpet. Nå er jeg på et punkt hvor det føles vanskelig å betale nesten 700 000 kroner for en klokke jeg egentlig ikke er helt sikker på at jeg vil ha.
Utfordringen er at jeg er redd for at et nei kan påvirke forholdet mitt til butikken og muligheten til å få andre klokker i fremtiden. Jeg fikk tilbud om klokken først i fjor, men kunne ikke kjøpe den da jeg var i utlandet. Nå har den kommet tilbake, og jeg fikk tilbud igjen – men jeg hadde glemt at jeg fortsatt stod på listen og egentlig burde ha bedt om å få tilbake depositumet. Klokken kom raskt tilbake, og allerede en måned senere fikk jeg nytt tilbud. Butikken har også fulgt opp flere ganger på mail, så det virker som det kanskje ikke er mange som har mulighet til å kjøpe den akkurat nå.
Jeg har råd til å kjøpe klokken, men jeg er bekymret for at jeg bruker mye penger på noe jeg egentlig ikke er sikker på. Jeg burde kanskje ha sett dette tidligere, men noen ganger oppstår slike situasjoner.
Hva anbefaler dere? Bør jeg kjøpe klokken for å bevare forholdet til butikken, eller la den gå og risikere at det kan påvirke forholdet?