Urmaker og lønn i 2014

Medlem
21. juli 2010
Innlegg
354
Sted
OSLO
Er det noen her som vet hva en urmaker har i lønn? Hvor en jobber utgjør nok en vesentlig forskjell men tenker da på de store byene i Norge. På forhånd takk :)
 
Jeg hadde for noen uker siden en samtale med Halvor Bjerke hvor han fortalte at han har store problemer med å få tak i flinke urmakere. Han importerer nå fra skolen i Sverige.
Han fortalte også at det er stor forskjell på urmakerutdannelser, og at det har vært noen problemer med de norske utdannelsene uten at jeg husker flere detaljer enn det.

Jeg tipper du kan ta kontakt med han og høre både om lønnsnivå og evt hvordan du bør gå frem for å bli attraktiv på jobbmarkedet i det segmentet.
 
Tusen takk for svar. Ja, det er nok forskjell på urmakere og hvor de har utdannet seg. Men både Motala i sverige og Ringsted i Danmark er kjent for å være gode skoler. Ja, takk for tipset, Ralph. Skal ta meg en telefon til Bjerke :)
 
Fra en i bransjen har jeg hørt at det er vanlig å starte på ca 450 i året. Ser det avviker litt fra linker ovenfor. Jobber du for deg selv - og hardt, så er dette en jobb hvor man kan tjene relativt godt har jeg skjønt.