Urmaker Larsen Sandvika

Har bare gode ting å si om denne butikken. Kjøpte min tredje klokke fra urmaker Larsen. Veldig god service og høyt kunnskapsnivå. Fikk også omvisning på verkstedet og delelageret. Jeg kommer garantert til å kjøpe flere klokker herfra.

Er fremdeles svært imponert over Larsen-brødrene som driver denne butikken. Deres evne til å ansette dyktige deltidshjelper betviler jeg derimot sterkt. Var innom i går for å levere min Breitling SOH som har fått støv(!) på innsiden av glasset. Da jeg fortalte jenta i butikken dette, var responsen bare: "Ja, hva vil du vi skal gjøre med det?"
Etter å ha fortalt at klokka knapt var 1,5 år gammel, og at dette ikke var veldig bra med tanke på at den kan bli eksponert for vann osv tok hun den noe motvillig inn.

Som sagt, kjempefornøyd med eierne av butikken, men når de ikke er tilstede prøver jeg å unngå stedet for en hver pris: Dette er andre eller tredje gang jeg har gått derfra og vært kanten til å le av det lave kunnskapsnivået på deltidene

Det er lenge siden denne butikken har fått feedback her på TS.
Jeg har benyttet meg av butikken flere ganger i løpet av de siste 8-10 årene og er imponert over den imøtekommenhet, service og behjelplighet jeg alltid har blitt møtt med. Hovedsakelig har jeg henvendt meg til en av de to brødrene (som er fagfolk) som ofte har justert, skiftet barretter o.l. uten å ta seg betalt.
Noen få ggr. har jeg møtt på deltidshjelp som både er vennlige og ønsker å gi service, men dessverre er fagkunnskapen så-som-så.....
Totalt sett anbefaler jeg butikken på det varmeste, og viser gjerne til deres brede utvalg av Breitling og Omega.

Jeg har handlet litt i det sist året i dennne butikken og går gjerne innom her når vi er ute å handler for å teste litt nye modeller og prate litt. De tar seg god tid og gir god service.

Fikk informasjon om at de hadde solgt butikken til en av Bjerke brødrene(ikke han som eier urmaker Bjerke), og de skulle muligens ta inn noen nye merker etterhvert.
Det blir jo spennende å følge, de samme folkene skulle jobbe der.

Jeg skjønte det sånn at de stort sett skulle holde på som før.

Var i kontakt med de i går og pratet med en fyr som visstnok var den nye eieren. Nikolai het han. Veldig hyggelig kar for øvrig. Håper de fortsetter i samme stil som før. Utrolig hyggelig butikk å handle i.

Var innom her i forrige uke for å få regulert Speedy'en som gikk ca +10 sekunder per dag. Ble godt tatt imot av kompetente medarbeidere. De hadde klokken en dag og kostet den nette sum av kr 400,-.
Nå holder klokka ca +1 sekund pr dag. Jeg er storfornøyd :)

Har alltid vært happy med Larsen, men nå synes jeg dessverre det begynner å skli ut.

Var innom i går for å få dem til å modde SKX'en min. Har kjøpt skive, glass og bezel på det store internettet. Jobben er enkel; bytt ut det gamle med det nye. For noen år tilbake fikk jeg gjort samme type jobb i samme butikk uten problemer. Nå var det plutselig veldig usikkert om det lot seg gjøre. Ingen av de som var i butikken (og det var 3-4 stk etter hva jeg kunne se) kunne svare på dette, for det var ingen urmaker til stede. Jeg skjønte at det var lite å hente, og sa at jeg heller kommer tilbake en annen dag.

Det virker som om de på Larsen er blitt mer opptatt av å ha unge, pene mennesker til å stå bak disken, fremfor kyndige ansatte. Det er trist når urmakere blir rene smykke forretninger.

Vi får håpe at et nytt besøk til uken retter opp inntrykket!

• Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen