Urmaker lagde en rekke stygge riper ved bytting av rem - kreve gratis polering?

Plan A
Ta kontakt med Bjerke og forklar med en bestemt tone krydret med en dæsj ydmykhet,-at dette er langt utafor dine forventninger av en bedrift med nettopp spisskompetanse på dette felt.

Plan B
....kle deg i stridsrustning og fyr løs til motpart er sannert og smurt oppover veggen.

Etter mitt syn,er det ikke fnugg av tvil her:mad:......hadde klikket mentalt om de hadde prøvd seg på noen bortforklaringer ,da fakta dreper enhver diskusjon :)

En ting er sikkert, klokken din skal aldri bli som den var før. Dyp polering vil modifisere din lugs på noen måte etc…
Jeg viste ikke at det var så dyp riper: Det var rett og slett dårlig gjort. Kronen kan byttes: Ingen big deal der.
Men det bare bevise en gang til at dem jobber som chimps.
Vi snakker ikke om en 5000Kr klokke der, trist nok. Og det burde aldri skje: Skremmende.
Personlig? Jeg hadde sagt at jeg skal ha en ny klokke siden kassen er skadet: That´s it or storm is coming.
Resten er urmakeren sin problem: Hvis jeg hadde vært han, hadde jeg vært forbannet at min ansatt kan behandle en klokke sånn og til og med bli så frekk at ho sagt at det var "normalt"…Fyfyfy.
Hvorfor full klokkebytting? Ja fordi dem tok ned din klokke sin valuta på marked.
Da har du tapt penge uansett hva dem gjør ifra nå for å fikse det: Sånn er det bare, la oss bli ærlig.
Det er ting som gjør meb forbannet og ting sånn som "sabotering" er vanskelig å svelge.
Spesielt for klokkesamlere.
Tenk at det var en Patek.P der eller enda verre, en Dufour ? :mad: Hva da?
Jeg høres kanskje ekstremt ut til noen men det er min visjon på det: Ingen kødder med min klokker_

Redigert:
Den som skriker høyest får alltid viljen sin, men husk å vær litt ydmyk, men hvis du får et nei når du er innom må du ikke gi deg. Bare mas til de gir seg og gir deg en form for kompensasjon.

Den som skriker høyest får alltid viljen sin, men husk å vær litt ydmyk, men hvis du får et nei når du er innom må du ikke gi deg. Bare mas til de gir seg og gir deg en form for kompensasjon.

Rart nok også er det når jeg starter å heve opp stemmen at jeg får ofte viljen min…
Men hvis du er ikke den type, kan du alltid si pent at det er ny klokke eller full søksmål.
Ydmyk? Han har vært det alt for lenge nå: Det fins en tid for fredelig handlinger og en tid for direkt konfrontasjoner for min del.
Bjerke burde forvente det lenge siden: Eller tar han folk for kalkuner?

Enig med @Hammerfjord her. Slik jeg ser det, så er det to muligheter:

1. Du kan leve med en oppripet og polert klokke, men Bjerke må da gi deg en kompensasjon som gjør opp for verditapet på klokken.
  2. Du kan ikke leve med en oppripet og polert klokke, hvilket betyr at Bjerke må bytte både kasse og krone.
Ønsker deg forøvrig en god helg.

Dr. F.

Redigert av en moderator:
I9GOB.png

:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
[video=youtube_share;AOIRJi1YWY8]http://youtu.be/AOIRJi1YWY8[/video]

Oppdatering!

Da har klokken vært inne til polering for andre gang.

Legger ved noen bilder.
På det første bildet kan dere se noen små rester av ripene, men det skjer ikke at jeg tar foten min innenfor den butikken igjen...

Har ikke hørt en eneste beklagelse ila. de 7 gangene jeg har vært nødt til å ture ned. Har også blitt møtt av ansatte som virket irriterte på at jeg kom inn og påpekte skadene de hadde gjort.

Kronen ble forøvrig børstet, og er nå 98% bra, er vel kun jeg som ser skadene.. he he.
HeiST.png

fOjHf.png

uRVBe.png

Dårlig fokus på annet enn remmen..
jxyXi.png

ktSj3.png

Forresten, de påsto at jeg hadde lagd gropene i kronen. Etter 4 års bruk så kommer nemlig det. (Har hatt den pakket ned hver dag unntatt spesielle anledninger.

Innspill?

Redigert:
Jeg har selv opplevd akkurat klare å redde en 16600 fra den sikre ripe-døden av en viss selger som frekventerer begge de små filialene (altså paleet og den som ikke er på Karl Johan)
Jeg bad om nye orginale Rolex baretter, hvilket han bekreftet at de hadde. Så tilfeldigvis at han begynte å styre med generiske baretter, og fra en boks det stod "22mm" på ... Ropte og hoiet om at han måtte stoppe, der han satt med en pinsett neddi lenken min og skulle til å begynne å bøye baretten ut, eller noe sånt (langt i fra koscher i allefall).
Hans svar var at de pleide bruke 22mm baretter på 20mm lugs, fordi da satt det så mye bedre ...
Spurte da om orginale baretter nok engang, hvorpå han sa de var helt like og det de alltid brukte på Rolex.
Jeg sa da takk for hjelpen, tok med meg klokken min og gikk.
Derimot på Karl Johan har jeg aldri opplevd annet enn god service.

Jeg hadde ikke godtatt noen kasse med så dype riper, og krevd ny krone. Men så har jeg greit med tvangstanker når det kommer til slikt også da.

@FnuSnu99 "Jeg hadde ikke godtatt noen kasse med så dype riper, og krevd ny krone. Men så har jeg greit med tvangstanker når det kommer til slikt også da."

Yes amigo… Det samme her.
Men når noen "trykker hardt på mine føtter" MÅ det bli først og fremst onklig unnskyldning eller mann "møte fort bakken med tenner først".
Møkkabehandlig er riktig kallenavn der.
I Norge mann kaller disse folk for "spesielt mennesker", jeg kaller disse for arrogant krabber: Siden jeg er født misfornøyd som alle god franskmenn;)

Redigert av en moderator:
Jeg opplevde akkurat det samme for rundt et år siden. Jeg gjorde ikke noe med det da jeg flyttet til utlandet i samme periode, men det har arget meg siden. Syntes det er kjipt at de får holde på slik uten å få høre det.

Da lar du Ossur Soleim gjøre jobben. En mann med 40+ års erfaring og som har skikkelig yrkesstolthet.

Det kjipe er bare at du står der og leverer fra deg klokken / tror den er i gode hender hos en fag mann og ikke tenker(tror/håper) at alt går bra.....

Jeg hadde aldri trodd at noe skulle gå galt når jeg leverte fra meg klokken min til Bjerke. Jeg fikk den tilbake.... i god stand... OK, jeg var heldig, kanskje mer enn jeg er klar over(?).

:cool: