Urmaker i Trondheim

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Hei, skal plutselig en tur til Trondheim i morgen, og ser jeg har et par timer til overs før flyet går tilbake til Oslo. Noen som kan hjelpe med navn og adresse på urmaker(e) som er verdt å oppsøke? Interessen går i det vanlige....... Mekaniske kvalitetsur. Svar mottas med takk.

Lian i Nordre Gate har Rolex, Breitling ++ og kjempehyggelig service. Bodde i Trondheim i studietiden og har vært der noen hundre ganger og drømt... Det ligger en annen en rett over veien litt lenger ned som har Tissot, Tag og noen motemerker.

Lian i Nordre Gate har Rolex, Breitling ++ og kjempehyggelig service. Bodde i Trondheim i studietiden og har vært der noen hundre ganger og drømt... Det ligger en annen en rett over veien litt lenger ned som har Tissot, Tag og noen motemerker.
Takk. Akkurat det jeg trenger. For å si det sånn, går møtet i forkant av urmakerbesøk i boks, så Ain`t going there to talk...........:)

Ønskeliste

Den er laaaaang. Savner egentlig en dykker... Mulig noe fra Tag. Eller en PO. Hadde budsjettet vært dobbelt så stort, hadde noe på ca 40mm i diameter, kjekk liten lupe over dato og ikke minst en sort eller til og med grønn bezel helt sikkert havnet på hånden (sukk, savner forresten også å kunne dykke til 1220 meter igjen, slik som i gamle dager...). Litt "eksotisk" å handle i om så bare en annen by. Og ja forresen, er også litt nysgjerrig på en speedmaster, men den kan jeg jo ikke dykke med, og så begynner jakten på nytt igjen...... Kanskje jeg skal begynne å samle på colakorker i stedet..........

Du har jo Urmaker Næss på Byhaven Center(Olav Tryggvasons gate 28 )
Han har Omega/Longines/BM/osv

Lykke til

Oppdater oss underveis :)

Uff, rakk ca 20 minutter i dag med titting før jeg måtte løpe og ta flybussen, sykt at jeg prioriterte en urmaker egentlig, og ikke Nidarosdomen, med tanke på at jeg var i byen sist for 29 år siden som liten sneip... Prøvde nye storedatejust, må si den var flott, trodde ikke jeg skulle si det, men den var NESTEN finere enn sportsurene... Prøvde også en Super avenger med en for meg ny skive, Herlig. Og ja, B01. Denne var forresten usedvanlig behagelig å ha på armen.Hadde i utgangspunktet litt Tag aquaracer 500m i tankene fra morgenen av, men de hadde bare quartsmodellen, mens jeg var litt fysen på automatikk. Og som sagt, med 20 min til disp ble det hele litt stressende, MEN... reiser tre dager til Berlin på torsdag, og det gjorde at jeg klarte å døyve kløen. Og for å si det sånn, DER BLIR DET UR. GARANTERT. Det er to ting som skal gjøres der nemlig, og det er: 1 Prøve en Lange på armen, og 2: Kjøpe en Klokke made in Germany! (ikke Lange :( ). Og ja, og så var det en eller annen kongress da........

Uansett, takk for tips vedrørende butikk, det var bra service også!