Urmaker i Drammen ranet med pistol

Dette er min lokale AD og drives at 2 utrolig flinke og hyggelige herrer. Alltid tid til litt klokkeprat. Trist at det er blitt ranet 2 ganger på så kort tid. De var ganske lei etter første gang. Det er reservert et spesiellt sted i helvete for slike folk...:mad::mad:
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Utrolig kjedelig, alltid hyggelig å gå innom butikken der. Kan tenke meg frustrasjonen når det skjer igjen etter så kort tid.
 
Jeg snakket med Urmaker Jørgensen på Lillestrøm om dette, og han sa at maks forsikringsdekning han kunne få på dagtid var kr 500 000. På nattestid var dekningsgraden en annen, men på dagen var det altså et tak på hvor mye dekning du kunne få ved væpnet ran, tyverier og annet.

Da suger dette dobbelt, dels traumene du kan pådra deg under ranet og dels faren for ikke å få dekket hele tapet. Han kviet seg sa han, for å sette inn sluse, fordi det gjør det mindre enkelt å droppe innom for kundene. Fortsetter slike svin med aktiviteter som dette skal du se at det blir sluser over alt.
 
Passerte åstedet et minutt og noen sekunder før kl 18. Politi og media med tungt video utstyr var fortsatt aktive på stedet.
Lurer på om det får følger for daglig drift. Kommer stål gitteret opp igjen på kvelds tid, samt en ny sluse med ringe klokke?
Føler det var litt dårlig takt og tone å knipse bilde av mitt ur med åstedet som bakgrunns motiv.
IMG_0108_zpseecsktei.jpg
 
Jeg viser med glede pass ved både by og landegrenser for å slippe sånt rask og søppel i vårt ellers gode samfunn! Ett ørlite forbehold om at det faktisk er noen "utenifra" som står bak... Men uansett, pass viser jeg gjerne ..
 
Dessverre har utviklingen gått i feil retning her hjemme. Gullsmeder, Urmakere og andre med betydelig verdier må sikre butikken på en bedre måte. De som ikke ønsker å betale for varene er svært selektive- og de har kun fokus på hastighet, den enkleste måten er å satse på solide gitter og sluse. Det finnes andre mere effektive løsninger men disse er ikke akseptable her i kardemommeby.
Tom
 
  • Liker
Reaksjoner: acnorway og Toland85