Urmaker i Bergen

Medlem
1. sep. 2018
Innlegg
6
Sted
Bergen
Jeg har et lommeur av merke Borel Fils & Cie som er fra ca 1930. Urverket fikk en vannskade under en flytting og virker ikke lenger. Nå har jeg trålt nettet i lengre tid for å finne et urverk som kan erstatte det som er ødelagt, og det har jeg nå funnet. Spørsmålet mitt i dette forumet er om dere kan anbefale en urmaker i Bergen som kunne tatt jobben med å bytte urverk.
 
Om du vil ha en lokal, som jeg vet gjør godt arbeid, så kan jeg anbefale Urmaker Gjertsen i Galleriet.
Ellers så har du TusenTikk, som også skrur litt i butikk. Mulig at @gulenissen har flere innspill?

Om du ønsker å sende den, så er det vel med hell flere som har brukt sonens egen @Greg, og Simen Solvold er vel en annen velrenomert vintage-guru, som kan anbefales.
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen
Jeg ville sendt en forespørsel til J.Gjertsen på Galleriet. Er ikke sikker på om de tar på seg slike oppdrag men er verdt et forsøk.
 
Jeg er i prosess med å kjøpe en klokke hos Gjertsen nå, og om servicen er like god på verksted som i butikk så tror jeg at jeg flyr til Bergen neste gang jeg skal fikse noe. Enestående bra folk å kommunisere og handle med!
 
Var og henta/kjøpte klokka jeg hadde bestilt der i går. Tusen tomler opp!

Spent på hva De hentet ut fra AD.
Tørr man å tippe på JLC?
Eller hva med en litta PP??
Pics. osv.
På forhånd mange takk.
 
image.jpg