Ur nr. 3; vintage eller nyere?

Medlem
23. april 2012
Innlegg
10
Hei.

Jeg har per i dag en Certina DS Podium (quartz) med svart skive og "krokodilleskinn"-rem og en Seiko Titanium (quartz) med svart skive og titanium armbånd.

Jeg går primært i skjorte (dress) på jobb, og ser nå etter min neste klokke (ur). Jeg har nå lest masse tråder her og på andre forum, sett på masse nye og brukte klokker. Nå har det meste begynt å gå i surr, men jeg vet kanskje litt mer om hva jeg ønsker...

Langsiktig er det snakk om å kjøpe en, for meg, dyrere klokke til sjeldne anledninger. Men i denne omgang ser jeg i prisklasse 3-5.000,-.

Mine ønsker (tanker) for neste klokke:
- Skal brukes ofte. Klokke brukes hver dag, og det kommer til å byttes mellom de to jeg har og den nye.
- Ikke quartz
- Siden jeg allerede har to med svart skive, så ønsker jeg en annen farge. Hvit? Blå?
- Skal være "classy", ikke show-off.
- Trenger primært bare dato i tillegg. Har allerede kronograf på begge klokkene.
- Ikke størrelse ala Breitling.
- Helst rem, men lenke funker også fint.
- Bruktkjøp er bare positivt
- Jeg har sett litt på vintage klokker, men ønsker ikke en klokke som jeg må sende til service etter hver gang jeg bruker den. Skal det være vintage så må det være mulig å få tak i reservedeler.

Noen som umiddelbart kommer på noen klokker som ville passet mine ønsker?
 
Pent brukt Tissot Visodate fra det store utland/eBay er et flott ur, særlig med hvit skive.

Manuelle Seiko-dykkere er kanskje ikke alle som vil ha til dress men kan du tenke deg det så er jo oransje SKX781 og blå SKX009 ekstremt mye klokke for pengene på lenke.
 
Det ligger endel Omega klokker på finn.nn

Dette er klassiske og meget gode klokker med topp urverk. Er dagens Omegaer til 30000,- bedre? Jeg tviler.

Selgeren Braanaas er til å stole på.
 
Ingen grunn til å lure. Kjøp deg en vintage Omega som har hatt nylig service. Pent behandlede verk fra 60-tallet, Omegas gullalder, kommer til å gå like godt som et moderne verk vil jeg mene. Braanaas er å anbefale!

Omega Constellation "Pie Pan" er vel etter min mening noe av de ypperste du kan få i denne kategorien, om enn litt i overkant av prisleiet ditt.
 
Ingen grunn til å lure. Kjøp deg en vintage Omega som har hatt nylig service. Pent behandlede verk fra 60-tallet, Omegas gullalder, kommer til å gå like godt som et moderne verk vil jeg mene. Braanaas er å anbefale!

Omega Constellation "Pie Pan" er vel etter min mening noe av de ypperste du kan få i denne kategorien, om enn litt i overkant av prisleiet ditt.

Det er helt riktig, min pie pan går godt innenfor COSC når den er i form.

Veldig fin klokke!