Unboxing & mod av en ærlig SKX-homage: Islander ISL-05

speedieThomas

Støttemedlem
Medlem
15. mars 2017
Innlegg
1.445
Sted
Utenfor Oslo
Ahh, Seiko SKX.

Jeg har eid flere av SKX-modellene før. Hadde lyst på den sjarmerende lille 38-millimetringen SKX013 igjen, og jeg hadde lyst til å modde den litt også - det har jeg aldri gjort før med en av disse.

SKX-ene er dessverre ikke i produksjon lenger, bruktprisene klatrer, og urverket er jo ganske utdatert. What to do?

Kjøp en Islander istedet! Marc hos Island/Long Island Watch har sin egen linje av modeller som plukker opp tråden fra SKX. Bare med bedre innmat. Hacking og håndopptrekk (Seikos NH36 urverk), safirglass, lumed keramisk bezel og bedre lenke. 300 USD. Som å kjøpe en ferdigmodda SKX, til en pris jeg ikke helt skjønner at Marc tjener penger på.

Identiske dimensjoner/kasser med SKX07/09 og SKX013. Det betyr at alle mods til SKX-klokkene funker til Islander-klokkene også.

I tillegg er Marc som driver Long Island Watches en skikkelig Good Guy, ut fra alt jeg har sett om og av ham på nett.

Så da gikk jeg for Islander. Med en liten bezel insert mod i rent stål fra Namokimods for å gjøre den til "min egen". Moro, og en fin liten beater.

isl1.jpg

isl2.jpg

isl3.jpg
isl4.jpg
isl5.jpg

1646251721468.png

isl06.jpg

 
Redigert: