Unboxing av quartz beater fra 80-tallet

Medlem
23. juni 2014

Jeg har siklet lenge på pre-tag diverene til Heuer som kom ut på 80-tallet. Har vurdert flere fra 1000-serien og kom til slutt over denne. Følgende godsak har modell nr 982.113 og inngår i night-diver serien til Heuer og kalles ofte Heuer Night Pewter.

Det observante øyet legger merke til at det ikke står 1000 på skiven. Dette er fordi Heuer først begynte med dette i 1984, og dette er da en tidlig modell i 1000 serien som var videreføringen av de tidlige 844/8440 seriene som kom ut på det sene 70-tallet. Noen andre forskjeller på denne og de senere 1000-modellene er at denne har usignert krone og caseback pluss en noe tykkere kasse. Disse ble utgitt i mens (38mm), boys (32mm) og lady´s size (28mm), min er i 38mm eks krone og har en full lume skive som er veldig stilig. Urverket tror jeg er ESA 964.116.

Selv syntes jeg klokken bærer noe større enn målet tilsier men skal legges til at jeg ikke har store håndledd.
Klokken er ikke perfekt, og det mener jeg heller ikke at den skal være. Lenken har sjarmerende strekk og det er nok av dings og hairlines over hele fjøla. Han jeg kjøpte den av mente at denne var kjøpt på Cayman Island på det tidlige 80-tallet og at han var andre eier av klokken, dette kan jeg ikke bekrefte på noen måte, men syntes det allikevel er en sjarmerende tanke at denne klokken nå fortsetter sin ferd i det kalde nord etter å ha reist over halve jorden fra Karibien.

Satser på at denne skal bli en god venn når det kommer til aktiviteter som hagearbeid og oppussing :)

Redigert: