Unboxing av en snedig sak fra 1964

Medlem
4. okt. 2014
Innlegg
210
Hva gjemmer seg i boksen?
171902


Slentret gatelangs og snublet helt tilfeldig over en butikk her i Berlin som selger møbler og gamle ur. Hadde en trivelig klokkeprat med innehaveren og så denne her:
171904


En Bulova Accutron Astronaut GMT med original boks og lenke...

Visste ikke så mye om disse så noterte meg detaljene og dro hjem for å gjøre litt research. Siden jeg likte det jeg leste dro jeg tilbake dagen etter for å ta en nærmere titt.

171905


Gleden var stor da det viste seg at innehaveren var villig til å bytte denne mot min CWC Chronograph som jeg knapt har brukt etter jeg skaffet meg en Speedmaster.

171907


Den ser kanskje en smule liten ut på den store armen min, men sånn er det jo stort sett med gamle klokker. Jeg digger den uansett og er veldig fornøyd med nyervervelsen.
 
Denne er jo helt fantastisk! For et funn!
:) :) Det jeg likte ekstra godt var at jeg fant den i en butikk og ikke på nettet, og at selger var villig til å bytte den mot et ur jeg aldri bruker og som jeg vanskelig kunne fått solgt for en OK pris
 
:) :) Det jeg likte ekstra godt var at jeg fant den i en butikk og ikke på nettet, og at selger var villig til å bytte den mot et ur jeg aldri bruker og som jeg vanskelig kunne fått solgt for en OK pris
Har lest om denne klokka diverse steder, men ikke sett mye til den. Syns den har er helt unikt stykke klokkehistorie bak seg. Misunnelig:) Dette er en av få klokker som vekker vintageinteressen basert på «ekte» historie og ikke bare en kjendishistorie.
 
  • Liker
Reaksjoner: slobben
Har lest om denne klokka diverse steder, men ikke sett mye til den. Syns den har er helt unikt stykke klokkehistorie bak seg. Misunnelig:) Dette er en av få klokker som vekker vintageinteressen basert på «ekte» historie og ikke bare en kjendishistorie.
Jeg har også sjelden sett den til salgs. Og når man googler bilder finner man at stort sett alle de "gamle" astronautene brukte dem privat. Siden de var testpiloter fikk de denne klokken utlevert og brukte den flittig, tildels også i verdensrommet før Omega ble standard. (typisk stil er Bulova på den ene armen og Omega på den andre).
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
172746

Wally Schirra med Omega Speedmaster og Bulova Accutron Astronaut

172747

Neil Armstrong med Bulova Accutron Astronaut

172748

Gus Grissom med Bulova Accutron Astronaut


172737

Deke Slayton med Bulova Accutron Astronaut

172738

Carpenter med Bulova Accutron Astronaut

172739

Gordon Cooper med Bulova Accutron Astronaut
 
Vis vedlegg 172746
Wally Schirra med Omega Speedmaster og Bulova Accutron Astronaut

Vis vedlegg 172747
Neil Armstrong med Bulova Accutron Astronaut

Vis vedlegg 172748
Gus Grissom med Bulova Accutron Astronaut


Vis vedlegg 172737
Deke Slayton med Bulova Accutron Astronaut

Vis vedlegg 172738
Carpenter med Bulova Accutron Astronaut

Vis vedlegg 172739
Gordon Cooper med Bulova Accutron Astronaut
Også nevneverdig historie hvordan klokka, i tillegg til å være en austronautklokke, var en preferert CIA/jetjager-klokke.
 
  • Liker
Reaksjoner: slobben
Ja det er egentlig første kapittel i denne sagaen og hvordan mange av de gutta endte opp med en sånn på armen

172759


Også verdt å nevne er hvor desperate Bulova var på å bli "måneklokka", hvordan de endte opp med å levere instrumentklokkene både for månelanderen og Command module, og hvordan de markedsførte at David Scott brukte en Bulova på Apollo 15. For ikke å snakke om historien hvor han saksøkte Bulova for å markedsføre dette faktumet etter han på auksjon solgte den eneste privateide klokka som har vært på måneoverflaten for 1,6 millioner dollar.
 

Vedlegg

  • a12spyplane.jpg
    a12spyplane.jpg
    52,3 KB · Visninger: 0